واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

جان 80 میلیون نفر را به خطر می‌اندازند تا بگویند شجاعند!

 تدبیر24: علی اکبر صالحی با حضور در کمیسیون ویژه برجام، به سوالات نمایندگان پیرامون توافق هسته‌ای پاسخ داد. به گزارش «انتخاب»، مهمترین بخش‌های سخنان صالحی در زیر می‌آید:من در مذاکرات بودم. آقای جلیلی به گونه‌ای صحبت کردند که ما 20درصد را کنار می‌گذاریم. راکتور اراک را به کمک روس‌ها شروع کردند. چینی‌ها راکتوری مشابه ما دارند که تبدیل به موزه شده است. ما استدلال کردیم پلوتونیومی که تولید می‌شود برای ساخت سلاح نیست.
این حالت ایده آل بود که غنی سازی 20 درصد بود، آب سنگین اراک بود، آن‌ها هم می‌آمدند از ما عذرخواهی می‌کردند و تحریم‌ها را هم برمی داشتند. اگر شما می‌توانید بیایید مذاکره کنید. 
می گویند حق غنی سازی و فلان و فلان را ما گرفتیم، خب اگر اینطور است، سند را امضا هم می‌کردید دیگر و کار را تمام می‌کردید.
ممکن است فردا شجاعی پیدا شود که برود قلب راکتور اراک را سرجایش بگذارد و با زن و بچه اش برود آنجا زندگی کند، آخر که چی؟ مگر شجاعت به این مسائل است، می‌خواهند هشتاد میلیون نفر را به خاطر اینکه بگویند شجاع هستند، به خطر بیندازند. مسائل ایمنی در هسته‌ای با ایمنی در ایران خودرو فرق دارد. اگر در ایران خودرو اتفاقی بیافتد همان شعاع خود را تحت تاثیر 
قرار می‌دهد. شما اتفاق هایی مثل چرنویل را دیده اید.
آقای عباسی را به خدا واگذار می‌کنم، ایشان اصلا شهید پرور، فاتح خرمشهر و چیزای دیگه هستند و ما....
اصلا در آلماتی و استانبول غنی سازی را نپذیرفتند. اصلا هیچ سندی در این رابطه وجد ندارد، اگر می‌گویند 1+5 غنی سازی را به رسمیت شناخته اند، سند بیاورند.
تنها چیزی که 1+5 گفتند این بود که حق صلح آمیز بودن هسته‌ای شما را به رسمیت می‌شناسیم. ما با فعالیت‌های صلح آمیز شما موافقیم اما بحث غنی‌سازی جدا بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: