واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

وجود 3 مدرسه اختصاصی افغان‌ها در سمنان ‌

‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از احداث یک مدرسه 12 کلاسه ویژه پناهندگان افغان در این استان خبر داد.
تدبیر24:  ابوالفضل دربانی به خبرنگاران، گفت: این پروژه با همکاری و اعتبارات تخصیصی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر سمنان در حال ساخت است و قرار است دانش آموزان افغان مقیم مهمانشهر مهاجران سمنان در آن مشغول تحصیل شوند.

وی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی این کمیساریای عالی به این پروژه آموزشی خبر داد و افزود: این پروژه قرار است تا ژانویه امسال(دی‌ماه) آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه این مدرسه 12 کلاسه یک هزار و 137 مترمربع زیربنا دارد، تصریح کرد: این پروژه که دارای دیوارکشی و محوطه‌سازی بزرگی نیز هست، به پناهندگان افغان و اتباع خارجی مستقر در مرکز استان اختصاص دارد.

دربانی، در پاسخ به پرسشی در خصوص ظرفیت این مدرسه،اضافه کرد: این مدرسه که نخستین مدرسه ساخته شده با همکاری سازمان ملل در استان است برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی طراحی و حدود 360 دانش‌آموز ظرفیت قانونی دارد.

وی از وجود سه مدرسه اختصاصی اتباع بیگانه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر سمنان، دو مدرسه دیگر در شهرستان‌های گرمسار و دامغان به دانش‌آموزان افغان اختصاص دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموزان خارجی مقیم استان سمنان، یادآوری کرد: علاوه بر این مدارس سه‌گانه دانش‌آموزان اتباع بیگانه که عمدتا افغانی نیز هستند در مدارس مختلف شهرستان‌های مختلف استان نیز در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند. ضمن اینکه تعدادی از آنها نیز در مدارس روستایی ثبت‌نام کرده و تحصیل می‌کنند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: