واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

چرایی تمایل نداشتن جوانان به ازدواج؟

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند ترویج ازدواج ضروری است اما با این وجود دلایلی چند موجب عدم تمایل جوانان به این سنت حسنه شده است.
تدبیر24:  حجت‌الاسلام «سیدمحمد میربد» ، با تبریک فرارسیدن هفته‌ی ازدواج، تلاش در راستای ترویج این سنت حسنه را خواستار شد و افزود: امروزه رغبت نداشتن جوانان به ازدواج به معضلی در این زمینه تبدیل شده است که می‎توان نبود اشتغال و افزایش روزافزون آمار بیکاری در جامعه را از مهم‌ترین علل این رویکرد برشمرد.

وی با بیان این‌که در جامعه امروز نگاه به ازدواج یک نگاه طبیعی نیست، گفت: نسل جدید دیدگاه طبیعی و معنوی نسبت به ازدواج ندارد و یکی از علل کاهش رغبت جوانان به ازدواج نگاه فانتزی و خارج از قاعده به این امر است.

میربد نبود آموزش‌های لازم و کافی در همه‌ی مقاطع تحصیلی را از عوامل کاهش ازدواج و بی‌رغبتی جوانان به این امر دانست و اظهار کرد: آموزش‌های تحصیلی، تربیت خانوادگی و رسانه‌ها، جوانان را برای امر ازدواج تربیت نمی‌کنند و بیشتر دختران جامعه در فضایی فانتزی و غیر معمول فکر می‌کنند.

وی گسترش قشر تحصیلکرده و تفکر لزوم ورود همه افراد به دانشگاه را معضل بزرگ جامعه امروز دانست و تصریح کرد: گذر از زمان طبیعی ازدواج و افزایش سن، انگیزه و اراده برای ازدواج را کاهش داده و موجب سخت‌گیری افراد در انتخاب همسر آینده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان هم‌چنین کم‌رنگ شدن نگاه دینی و فرهنگی را از دیگر عوامل کاهش رغبت جوانان به ازدواج دانست و گفت: افراد دین‌دار دستور خدا را می‌پذیرند و آسان‌تر و سریع‌تر ازدواج‌ می‌کنند.

وی ورود مردم در زمینه ازدواج آسان را ضروری دانست و اظهار کرد: لازم است فرهنگ‌سازان نقش مردم را برجسته کنند تا بتوانند نگاه نسل گذشته در مورد ازدواج را به نسل جدید تزریق کنند.

میربد هم‌چنین تغییر نگرش مدیریتی در ازدواج را ضروری دانست و تصریح کرد: با کاهش آمار بیکاری، ایجاد اشتغال هم‌چنین پذیرش دانشگاه‌ها با توجه به نیاز کشور می‌توان زمینه را برای ازدواج به‌هنگام جوانان فراهم آورد.

وی به ضرورت توجه به مباحث اقتصادی در کنار امور فرهنگی تأکید و خاطرنشان کرد: با حل شدن موانع اقتصادی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی ازدواج توسط معلمان و مدرسان دانشگاه و حوزه، جوانان به امر اصیل و مورد نیاز جوانان که همان ازدواج است تشویق می‌شوند.

میربد با بیان این‌که مباحث قانونی در این امر مغفول مانده است، اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که موجب ترس پسران از ازدواج شده است موضوع مهریه است که می‌طلبد قوانین آن به خوبی تبیین و یا اصلاح شوند.

وی با اشاره به اهمیت سینما، تلویزیون و رسانه و نقش‌آفرینی آن در زمینه ازدواج، خاطرنشان کرد: اگر سه چالش اصلی فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی به صورت یک بسته در کنار یکدیگر قرار بگیرند، معضلات ازدواج حل خواهد شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: