واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

صبر و تفکر، دو عامل مهم در کنترل خشم است

مدرس حوزه‌ی علمیه‌ی قم گفت: اسلام برای کنترل خشونت راهکارهایی قرار داده است که از جمله این راهکارها می‌توان از تدبر و تفکر در عاقبت، صبر و بردباری و شنیدن حرف‌های طرف مقابل نام برد.
 تدبیر24:  حجت‌الاسلام «لونی‌الیگودرزی» در جمع خبرنگاران، افزود: همه‌ی ما از واژه‌ی خشونت بار و معنای منفی آن‌را مورد توجه قرار می‌دهیم و این در حالی است که خشونت و غضب اگر در جای صحیح خود به‌کار گرفته شود می‌توان نقش مهمی ایفا کند.

وی اظهار کرد: خشونت اگر از حد طبیعی خود عدول کند به‌عنوان یک صفت زشت است و باید ابعاد خشونت بررسی شود تا با شناخت این ابعاد تلاش کنیم از این صفت زشت دوری کنیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خشونت در قرآن با تعابیری مثل تجاوز، آزار دیگران، هتک حرمت، هتک کرامت، ضایع کردن حقوق دیگران، نرم‌خو نبودن، تندخویی مطرح شده است و روایات زیادی نیز در رابطه با لزوم پرهیز از خشونت داریم.

لونی‎الیگودرزی با اشاره به منشأ خشونت، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت غضب یک نعمت و امانت الهی است که اگر از آن در راه صحیح استفاده شود می‌تواند منشاء خوبی‌هاست و اگر در راه غلط استفاده شود می‌تواند انسان را تا مرتبه اسفل‌السافلین تنزل دهد.

وی خاطرنشان کرد: روح غضب خوب است اما باید کارکرد مثبت و منفی آن‌را بنگریم اگر خلق و خوی ما باعث غضب شود منجر به خشم می‌شود، هم‌چنین بخل، حسد و کینه می‌تواند موجب غضب و در نتیجه به خشونت منجر شود.

این کارشناس با بیان این‌که خشونتی که منشاء آن غضب باشد اگر تحت‌تأثیر رزایل اخلاقی باشد خشم بوده لذا باید غضب در حد متعادل باشد، خوب است، خاطرنشان کرد: اسلام برای کنترل خشونت راهکارهایی قرار داده است که از جمله این راهکارها می‌توان از تدبر و تفکر در عاقبت کار هم‌چنین صبر و بردباری و شنیدن حرف‌های طرف مقابل نام برد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: