واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

معلم کلاس‌اولی‌ها بخوانند

یک معلم نمونه پایه اول ابتدایی گفت: معلم کلاس اول باید با ظاهری آراسته و چهره‌ای شاداب و پر انرژی وارد کلاس شود و از این طریق حس امینت را در دانش آموزان بوجود آورد.
تدبیر24:   فروغ رستمی نژاد در آستانه بازگشایی مدارس ، وظیفه معلم کلاس اول را بسیار مهم دانست و گفت: معلم کلاس اول باید روز اول با لبخند وارد کلاس شود، چرا که این ارتباط اولیه تاثیر خیلی مهمی در روحیه دانش آموزان داشته و از آنجایی که کودکان محبت صادقانه را درک می کنند می تواند در ایجاد آرامش خاطر در نوآموز کلاس اولی موثر باشد.

رستمی نژاد افزود: معلم کلاس اول باید روز اول مدرسه بهترین لباس فرم خود را پوشیده و با ظاهری آراسته و چهره شاداب و پر انرژی وارد کلاس شود و از این طریق حس امینت را در دانش آموزان بوجود آورد.

این معلم نمونه مدارس کرمانشاه با تاکید بر اینکه کلاس درس کلاس اولی ها باید روز اول مدرسه حتما تزئین شده باشد، گفت: اگر کلاس درس کلاس اولی‌ها در روز اول مدرسه حداقل با چند شاخه گل، چند عروسک و یک نوشته خوش‌آمدگویی مزین شده باشد، دانش آموزان با شور و شوق بیشتری کلاس را پذیرفته و احساس امنیت می کنند.

وی افزود: کشیدن یک چهره خندان روی تخته به همراه یک گل می تواند حس خوبی را به دانش اموز کلاس اولی منتقل کند.

رستمی نزاد در خصوص نحوه ورود معلم به مباحث آموزشی نیز توضیحاتی داد و از معلمین خواست تا در روزهای اول مدرسه با بازی و نمایش و... نکات تربیتی را به دانش آموزان منتقل کنند و در روزهای بعد نیز با استفاده از نگاره‌های کتاب فارسی با دانش آموزان کار کنند.

وی افزود: آموزش الفبا به دانش آموزان کلاس اولی بعد از یک ماه از آغاز آموزش نگاره ها آغاز خواهد شد.

رستمی نژاد در ادامه اشاره ای هم به وظایف یک مدیر خوب داشت و گفت: یک مدیر خوب با برنامه ریزی می تواند محیطی جذاب و دلنشین و به دور از استرس و ترس را برای دانش آموزان بوجود آورده و آنها را به درس و مدرسه علاقمند کند.

وی افزود: تزئین دیوارها و درب ورودی مدرسه با نقاشی های جذاب، اجرای نمایش های عروسکی در روز نخست مدرسه، استفاده از شخصیت های جذاب و مورد علاقه دانش آموزان برای اجرای برنامه های روز اول مدرسه و... سبب خواهد شد تا جو شاد و مفرحی در مدرسه ایجاد شده و ترس دانش آموز جای خود را به شوق و ذوق و آرامش خاطر دهد.

رستمی نژاد با بیان اینکه بهتر است پدرها و مادرها روز اول مدرسه با کلاس اولی های خود به مدرسه بروند، گفت: البته این همراهی تنها در روز اول توصیه می شود و در بقیه روزها باید تنها محدود به رساندن دانش آموز تا درب مدرسه باشد.

وی افزود: در روزهای بعد ورود دانش آموز به مدرسه باید با استقبال مدیر و معاونین مدرسه همراه بوده و دانش آموز به حال خود رها نشود، چراکه اگر دانش آموز کلاس اولی حس ناامنی کرده و با رفتن مادرش به گریه بیافتد، می تواند تا دو سه ماه مشکل ایجاد کند.

این معلم نمونه پایه اول با بیان اینکه خانواده ها باید برای مدرسه رفتن دانش آموزان کلاس اولی خود زمینه سازی کنند، از خانواده ها خواست تا فرزندانشان را برای ورود به یک مکان بزرگتر که همسالانشان در آنها حضور دارند، آماده کنند.

رستمی نژاد در ادامه با بیان اینکه در جامعه امروزی به دلایل مختلف کودکان اغلب با گروه همسالان ارتباط کمتری دارند، گفت: همراهی مداوم آنها با والدین و یا خویشاندان درجه یک سبب خواهد شد تا آنها تجربه حضور در گروه های بزرگ همسالان را نداشته باشند که این مسئله می تواند بخصوص اگر دانش آموزان اعتماد به نفس بالایی هم نداشته باشد، در ایجاد استرس در آنها اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه کلاس اولی ها معمولا تجربه ورود به مکان هایی مثل مدرسه را ندارند، گفت: ورود آنها به مکان بزرگتر می تواند همراه با استرس و گاه حتی ترس باشد که باید با مدیریت درست استرس و ترس احتمالی دانش آموز را از بین برد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: