واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

سکوت معنا دار آیت الله

 تدبیر24:  آیت‌ا... مصباح یزدی که در ایام دولت احمدی‌نژاد، نسبت به وضعیت معیشتی مردم و همچنین تشدید نجومی قیمت‌ها و تورم سخنی به میان نمی‌آورد، در دولت جدید ضمن ابراز دلواپسی در این مورد و نگرانی برای شرایط مردم، برای نخستین بار گفت: امروز جنس و کالایی می خریم به عنوان مثال 3هزار تومان اما این جنس در هفته بعد 8 هزار تومان می شود، پس چگونه گفته می شود که تورم کاسته و تحریم‌ها برداشته شده است؛ ان‌شاء‌ا... که سخن این افراد درست است. انتخاب نوشت؛ وی که در موسسه خود و در جمع دانشجویان سخن می گفت، در عین حال با بیان این که تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست، اظهار داشت: آب و نان جنبه حیوانی انسان است، آنچه انسان را سعادتمند می‌کند وجهه ارزشی او به شمار می رود؛ نخبگان می‌توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند.
 سکوت اقتصادی در دولت قبل
به نظر می‌رسد کارشناسان اقتصادی نزدیک به آیت‌ا... مصباح‌یزدی باید آماری از تورم کشور طی سال‌های گذشته و امسال به ایشان ارائه دهند تا مشخص شود تورم از کجا به کجا رسیده است. 26 اردیبهشت سال92 که هنوز دولتمردان دهم به پاستور رفت و آمد داشتند، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه اقتصاد هر کشوری بدون تبادل و تجارت راکد می‌ماند، تأمین زیرساخت‌های اقتصادی را یکی از وظایف دولت در زمینه اقتصاد عنوان کرد. او در سخنرانی خود اشاره‌ای به تحریم‌ها که بخشی از دلیل رکود اقتصادی ذکر شده، نکرد و بیان نداشت آنچه موجب این وضعیت شده چه بوده است. به هر حال شاید وی با توجه به اینکه دولت دهم آخرین روزهای خود را سپری می‌کرده است ترجیح داده در اینباره سخن نگوید هر چند در هشت سال دولت‌هایی که محمود احمدی‌نژاد بر کرسی ریاست آن نشسته بود کمتر دراذهان مانده که آیت‌ا... مصباح ‌یزدی انتقادی در حوزه اقتصادی به عملکرد این دولت‌ها کرده باشد.
 یک بام و دو هوای اقتصادی!
او در سال93 به موضوع هسته‌ای هم اشاره داشته که سبب تحمیل سختی‌هایی شده است و در عین حال تاکید کرده که اگر مشکل آب و نان بود مردم انقلاب نمی‌کردند چون مساله تحریم‌ها هم پیش نمی‌آمد بنابراین آیت‌ا... مصباح یزدی به خوبی آگاه است که رمز سربلندی ملت همان مهم نبودن آب و نان در مقابل توسعه و پیشرفت کشور است اما امروز این سوال را دارد که چرا به‌رغم برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی پا برجاست! حتما ایشان به عنوان یک عالم اطلاع دارند که بخشی از تلاش تیم مذاکره کننده و توافق هسته‌ای برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است و اینکه برخی اشاره نمی‌کنند عامل این تحریم‌ها محصول عملکرد چه دولتی است محل تامل است. این در صورتی است که دکتر روحانی رئیس‌جمهور چندی قبل با بیان اینکه تورم از 40 به 16درصد رسیده است و باید ریشه مشکلات اقتصادی را در دولت قبل جستجو کرد تاکید کرد باید به این دولت یاری رساند که همین میزان تورم هم رفع شود.
  تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست
آیت‌ا... مصباح یزدی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جنس و کالایی می‌خریم به عنوان مثال 3 هزار تومان اما این جنس در هفته بعد 8 هزار تومان می شود، پس چگونه گفته می شود که تورم کاسته و تحریم ها برداشته شده است. اگر ما به اندازه‌ای پیشرفت کنیم که یکی از ایالت‌های آمریکا شویم یا از نظر حمایتی شبیه اسرائیل شویم آیا ما باید راضی شویم. رئیس مؤسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این که هدف از انقلاب، انسانیت و رسیدن به قرب الهی بود، گفت: اگر فقط مسأله مادیت بود زمان شاه هم می‌توانستند زندگی کنند همانگونه که برخی گروه‌های سیاسی ملی‌گرا می گفتند اگر شاه دست از بلندپروازی بردارد دیگر مشکلی نیست. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در هیچ یک از وصیت‌نامه های شهدا نیامده که برای ارزان شدن نان یا کاهش تورم شهید شده باشند، اظهار داشت: در وصیت‌نامه همه شهدا صحبت از حضرت امام، اسلام، انقلاب، تبعیت از رهبر و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهاست. وی با بیان اینکه تنها تأمین آب و نان مردم هنر نیست، اظهار داشت: آب و نان جنبه حیوانی انسان است، آنچه انسان را سعادتمند می کند وجهه ارزشی او به شمار می‌رود؛ نخبگان می‌توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند. بی‌تردید آیت‌ا... مصباح که یک عالم دینی است بهتر از مردم عادی می‌داند تمام افراد جامعه به آن درجه نرسیده‌اند که بتوانند در شرایطی که مشکلات اقتصادی به آنها فشار وارد می‌کند، همزمان به بعد معنوی شخصیت خود نیز توجه کنند. البته رعایت ارزش‌ها و اصول باید در صدر همه مسائل فردی و جمعی باشد اما نگاه یکجانبه به آن نمی‌تواند اطمینان‌بخش رسیدن به نتیجه مورد انتظار شود و آیت‌ا... مصباح یزدی خود به این نکته بیش از دیگران واقف است. 
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: