واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶

بيانيه شماره يک ائتلاف عقلانيت و کارآمدي

تدبیر24 :ائتلاف عقلانيت و کارآمدي با صدور بيانيه ايي ضمن اعلام موجوديت مواضع و ديدگاه هاي خود را تشريح کرد

باسمه تعالى  
"بنده دعواي اصلاح طلب و اصولگرا را قبول ندارم، من اين تقسيم بندي را غلط مي دانم" .
(مقام معظم رهبري)

تجربه سترگ مديريت و خدمت در سايه سار انقلاب اسلامي، آموزه هاي بي بديلي  به همراه داشت که بهره وري همه جانبه و کاربست مدبرانه اين اندوخته ها و ذخاير دانشورانه ؛ لازمه پويايي، بقا، تداوم خدمات و ارتقاء فايده مند قوانين، راهکارها و رويکردها محسوب و از لوازم پيشرفت و مقدمات اجراي دقيق عدالت به شمار مي آيد.
مجلس شوراي اسلامي،  يکي از نهادهاي فاخر و گرانبهايي است که بعد از گذران دوره هاي افتخار آميزي از مجاهدت و تلاش در عرصه قانون‌گذاري و نظارت عاليه،  اينک در آستانه ورود به دهمين دوره حضور پرشکوه، در تجلي گاه مردم سالاري ديني است.
تجربه 9 دوره گذشته، اکنون در اختيار مردم و نامزدهاي حضور در اين جايگاه،  قرار دارد تا به تمهيد بهترين مقدمات در جهت تدارک و برپايي کارآمدترين مجلس، همت گمارند .
کمترين درسنامه اين تجربه بلند؛ پرهيز از جدالهاي بيهوده سياسي ، تشخيص و تصويب قوانين ضروري و نظارت موثر ؛ با انتخاب نخبگاني دلسوز،  متعهد و متخصص مي باشد.
مقام معظم رهبري در يکي از توصيه هاي عالمانه مي فرمايند : "کساني که براي انتخابات خود را نامزد مي کنند،  بدانند که انتخابات؛ يک وسيله اي است براي بالا بردن توان کشور،  براي آبرومند کردن ملت".
و در جايي ديگر تاکيد مي کنند ؛ "انتخابات در کشور ما بايد مسابقه اي براي خدمت باشد نه مسابقه براي کسب قدرت"!
بر اين اساس ، "ائتلاف عقلانيت و کارآمدي"، مجموعه اي از نخبگان و تلاشگران عرصه هاي مختلف فرهنگي ، سياسي، اجتماعي و اقتصادي را متناسب با بايسته هاي حوزه قانون‌گذاري ، گردهم آورده است تا بدوراز فضاي غبار آلود سياسي؛ با رقابتي قانونمند،  اخلاقي و منصفانه در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي حضور يابد.  
ما معتقديم در گوشه و کنار اين سرزمين بزرگ؛ مردان و زنان کارآمدي وجود دارند که عاليترين خدمات به مردم و شايسته ترين مديريت را بي هيچ چشم داشتي ارائه، اما جدال و سهم خواهي هاي بيهوده سياسي مانع از ظهور و بروز  استعدادهاي نهفته و ارزشمند شده است، به همين دليل، بر آنيم تا با الگويي خارج از شيوه نامه هاي رايج، بده بستان هاي اصحاب قدرت و ثروت و تقسيم بندي هاي متداول سياسي به شناسايي و معرفي اين مجاهدان خاموش بپردازيم.
به اعتقاد ما نمايندگي مجلس سهام سياسي و تقسيم قدرت قبيله اي نيست، بلکه ميدانگاهي براي حضور متخصصين و خردورزاني است که در آزمون کار، تلاش و خردورزي زبانزد مردم بوده و عاليترين نمرات را کسب کرده باشند.
ما با سپاسگذاري از فعاليت هاي احزاب و جناح هاي سياسي که با احترام به قوانين جمهوري اسلامي ايران و تبعيت از ولايت معزز فقيه، دوري از فتنه و فتنه گران، به شور و شوق انتخاباتي کمک مي کنند، اعلام مي داريم؛ از آنجا که مجلس را فراتر از کارکرد هاي محصور حزبي، تجمع قومي و خواسته هاي تقليل گرايانه اصحاب قدرت مي بينيم، لذا به مجلسي مي انديشيم که با قرار گرفتن در جايگاه رفيع خدمتگذاري، به حل معضلات، تشخيص و درمان دردها در حوزه هاي فرهنگ، جامعه، سياست ، اقتصاد و رسيدگي کارشناسانه به نيازهاي فوري بپردازد و خود را از تاخت و تازها، تنش ها و درگيري هاي ناروا و فرصت سوز دور دارد.
ائتلاف عقلانيت و کارآمدي، با استقبال شکوهمند از پيوستن همه آنان که به مباني پيش گفته معتقد و دلسوزانه و خادمانه در پي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و افزايش اقتدار ملت مسلمان ايران هستند، آماده است تا در ليست انتخاباتي خود از آنها حمايت نمايد.


والسلام عليکم

دبيرخانه ائتلاف عقلانيت و کارآمدي
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: