واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
در پی اعدام شیخ نمر

اعلام جنگ عربستان با شیعیان

کارشناسان دینی کشورمان معتقدند که جهان اسلام باید به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کند و اگر اعتراضی نکند این رفتار برای جهان اسلام ننگ است و نشان‌دهنده خفگی و خمودگی در جهان اسلام است.

تدبیر24 :شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه و از منتقدان اصلی دولت سعودی در میان کسانی بود که اخیرا دستگاه قضایی عربستان علیه وی حکم اعدام صادر کرد و نام او امروز در میان اسامی بود که به اتهام ارتکاب "جرایم تروریستی" اعدام شده‌اند و وزارت کشور رژیم آل سعود نیز این اسامی را تایید کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 این اقدام آل سعود واکنش‌های گسترده‌ای را در بین مسلمانان جهان از جمله ایرانیان به دنبال داشته است و پیش از این نیز مقامات رسمی و علما و مراجع کشورمان در این زمینه هشدارهایی را به کشور عربستان داده‌ بودند و حتی علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در کشورهای اروپایی خواستار مساعدت و موضع گیری آن‌ها برای آزادی « شیخ النمر» روحانی عربستانی شده بود.

علمای اهل سنت ایران نیز با ارسال نامه‌های جداگانه به سازمان‌های بین‌المللی و علمای جهان اسلام خواستار آزادی شیخ نمر باقرالنمر شده بودند. کارشناسان دینی کشورمان معتقدند که جهان اسلام باید به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کند و اگر اعتراضی نکند این رفتار برای جهان اسلام ننگ است و نشان‌دهنده خفگی و خمودگی در جهان اسلام است.

در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که فردی را به خاطر اندیشه‌ای که دارد اعدام کنند. شیخ نمر یک عالم و دانشمند در جهان اسلام بود وعمده فعالیت‌های ایشان فرهنگی؛ آیت‌الله نمر به پیروی از قیام امام حسین(ع) علیه ظلم و استبداد و بیعت نکردن با آل سعود به پاخاسته بود. به شهادت رساندن این روحانی فاجعه‌ای است که دولت عربستان را با چالش و هزینه جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 پیش از ظهر روز شنبه با اعلام خبر شهادت شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، حسین جابری انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر، روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد.

آیات عظام ‌ مکارم‌شیرازی ، ‌صافی‌گلپایگانی ، نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر و 46 نفر از بیگناهان جهان اسلام را محکوم کرد.

در اعتراض به اعدام شیخ نمر، فردا ۱۳ دی ماه حوزه‎های علمیه تعطیل خواهد بود و به همین مناسبت تجمعی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک سال نو میلادی نسبت به شهادت شیخ نمر واکنش نشان داد.

هم‌چنین فردا - یکشنبه - ساعت 15 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر در برابر سفارت عربستان تجمع خواهند کرد. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: