واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
پیشگاهی فرد در جمع پیشگامان اعتدال:

زنان ایرانی به سهمیه نیاز ندارند

خانم های ایرانی مشغول اثبات توانمندی خود هستند و مگر در درخشش شان در دانشگاه ها حمایت سهمیه ای به دختران ما کمک کرد؟

تدبیر24 :دکتر زهرا پیشگاهی فرد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران مهمان نشست شنبه های اندیشه بود که توسط جبهه پیشگامان اعتدال برگزار گردید. در این نشست وی درباره مهم ترین مسائل توسعه ای کشور با خبرنگاران گفتگو کرد.

پیشگاهی فرد با قبول نگاه نادرست و ابزاری به زنان در کشور، اما طرح بحث سهمیه ای کردن کرسی های مجلس آینده را نپذیرفت و با انتقاد از کسانی که در این کمپین نقش دارند گفت: آیا به جایی رسیده ایم که عراق و افغانستان الگوی عمل ما در رفتارهای سیاسی باشند؟

استاد تمام جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در ادامه نقش شورای نگهبان را قانونی دانست و گفت: اصل نظارت بر انتخابات مأموریتی قانونی است که هیأت های نظارت بر عهده دارند.

وی همچنین ترکیب مجلس آینده را برآیندی از اصولگرایان و اصلاح طلبان خواند و در عین حال به عنوان عضوی از شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، ابراز امیدواری کرد، شعار اعتدال به گفتمانی فراگیر در کشور بدل شود.

پیشگاهی فرد زنان جامعه ایرانی را بی نیاز از هر نوع حمایت خارج از اجتماع خود دانست وگفت: خانم های ایرانی مشغول اثبات توانمندی خود هستند و مگر در درخشش شان در دانشگاه ها حمایت سهمیه ای به دختران ما کمک کرد؟

در ابتدای برنامه محمد کاسبان دبیر کل پیشگامان اعتدال، از تأثیر غیر قابل انکار نقش زنان در طول تاریخ یاد کرد و یکی از آفت های توسعه جامعه ای ایرانی را افت مشارکت زنان و جفا در حق توانمندی های این قشر برجسته دانست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: