واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کاظمی وزیر اسبق رفاه در نشست پیشگامان اعتدال:

با احمدی نژاد نمی توانستم کار کنم

خروج از دولت نهم نتیجه فقدان فضای کارشناسی در مناسبات دولت بود و خود اقدام به نگارش استعفا و خروج از دولت نمودم.

تدبیر24 :پرویز کاظمی وزیر اسبق رفاه در نشست تحلیلی جبهه پیشگامان اعتدال در گفتگو با خبرنگاران، ضمن آسیب شناسی توسعه ای در کشور، یکی از مهم ترین چالش های حال حاضر را حاشیه روی سیاسی و فقدان شایسته سالاری در کشور دانست و گفت: دعواهای سیاسی و مسائل فرعی جای اصلی حرکت در مسیر توسعه را گرفته است و مدیران در راستای اهداف برنامه ای کشور همچون سند چشم انداز حرکت نمی کنند و سلایق و روابط جای ضوابط را گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی، موضوع تعرض به سفارت عربستان سعودی در تهران را از این نظر یک فاجعه دانست و افزود: اگر مسئولی بگوید که نتوانستیم جلوی مردم را بگیریم و سفارتخانه را حفظ کنیم، دنیا از ما می پرسد؛ چطور

می خواهید سرمایه ها و امنیت سرمایه گذاران را در ایران حفظ نمائید.

کاظمی در ادامه سخنان خود، شاخص ثبات را یکی از مهم ترین پیش نیاز های کسب و کار پر رونق دانست و عنوان کرد: عوامل متعددی در رونق کسب و کار و رشد اقتصادی کشور در کنار هم و به شکلی سامانه مند مؤثرند. بانکداری، صنعت، کشاورزی و سایر ابعاد کار اقتصادی می بایست با هم مرتبط و ذیل یک سیاست واحد، توسعه را محقق کنند.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی، مهم ترین مسأله نظری در باب توسعه کشور را در این دانست که تکلیف نخبگان با خودشان تعیین نشده و مشخص نیست و از کدام الگوی توسعه ای قرار است بهره ببرند.

کاظمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره نسبت ارتباطی او با احمدی نژاد به قاطعیت گفت: دو سال پیش اینگونه موضع گیری کردم که اگر روزی رئیس جمهور شوم، احمدی نژاد به هیچ وجه جایی در کابینه من ندارد.

وی همچنین در جواب خبرنگار دیگری، خروج از دولت نهم را نتیجه فقدان فضای کارشناسی در مناسبات دولت دانست و با اشاره به خاطراتی از مقطع وزارتش گفت که خود اقدام به نگارش استعفا و خروج از دولت نموده است.

کاظمی همچنین بااشاره به اهمیت مجلس دهم،مهم ترین اولویت پارلمان بعدی کشور راتخصص ودر عین حال رفاقت بادولت بر شمرد و افزود: ما امروز نیاز به مجلسی داریم که حواشی را مدیریت کند، وقت دولت را نگیرد و در تعامل و رفاقت با دولت، مسائل و مشکلات کشور را مرتفع نماید.

وی همچنین تمرکز دولت روحانی بر مسائل خارجی را متذکر شد و اعلام نمود: دولت باید برای حل مشکلات داخلی کشور مهیا شود.

کاظمی در خلال سخنانش بارها با ذکر مثال هایی متعدد، در باب چگونگی خروج کشور از رکود، راهبردهای تخصصی ارائه داد و در نهایت با تشبیه بدنه اقتصاد ملی به بدن رنجور یک بیمار که در فقدان حرکت علائمی از بیماری هم ندارد، خاطر نشان ساخت: اینکه دولت برای کاهش تورم و آشکار نشدن ضعف بنیه اقتصاد آن را یک جا بنشاند و ساکن و راکد بگذارد، راه حل دقیقی نیست؛ بلکه بهتر آن است، مقداری تحرک به اقتصاد بدهیم و وجه تورم زای آن را نیز مدیریت کنیم.

در ابتدای این دیدار، محمد کاسبان دبیر کل پیشگامان اعتدال، با بر شمردن اهداف تشکیل این جبهه گفتمانی در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد؛ با تشکیل مجلس مقتدر و کارشناس و با حضور چهره های آزمون پس داده، جهش ملموسی در رشد و توسعه کشور را تجربه کنیم و با مشکلات و مسائل مقابله نمائیم.

وی یکبار دیگر با انتقاد از تیم اقتصادی کابینه روحانی عنوان داشت که: اقتصاد ایران ظریف می خواهد تا با مشکلات فزاینده ساختاری و شکلی اقتصاد ملی توان مقابله داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: