واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

تحلیل بولیون دسک از قیمت طلا

تحلیلگران گروه بانکی ای ان زد استرالیا بر این باورند که قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا در سال 2016 میلادی به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی آمریکا و چین قرار خواهد داشت.
تدبیر24 :قیمت طلا که روز جمعه پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده بود بار دیگر امروز دوشنبه تحت تاثیر افت شاخص سهام چین و کاهش ارزش یوان و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش رشد تقاضای فیزیکی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و تشدید تنش های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

آمارهای اقتصادی که روز شنبه در چین منتشر شده نشانگر افت شدید شاخص قیمت تولید کننده برای چهل و ششمین ماه متوالی بوده است. شاخص قیمت مصرف کننده نیز در این مدت بیش از 1.6 درصد رشد داشته است.

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا نیز اعلام کردند: در حالی که انتظار می رود بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده شود، سیاست های پولی بانک مرکزی چین نیز طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

کاهش ارزش یوان و افت نرخ تورم موجب نگرانی های زیادی برای مقام های چینی شده است. تازه ترین گزارش بانک جهانی نیز نسبت به افت رشد اقتصادی چین طی سال های آینده هشدار می دهد.

بانک مرکزی چین احتمالا قصد دارد طی ماه های آینده با هدف مقابله با رکود، نرخ ذخیره قانونی بانکها را 2 درصد کاهش دهد.

فدرال رزرو آمریکا نیز برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده و احتمال می رود که در سه ماه نخست امسال نیز بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به اعتقاد برخی از تحلیلگران اقتصادی، اقدام فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره فشار زیادی را بر کشورهای نوظهور به خصوص چین وارد خواهد کرد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نیز نشان می دهد بیش از 45 درصد کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست مارس خود بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده و ارائه متن مذاکرات نشست اخیر بانک های مرکزی اروپا و انگلیس نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: