واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

حذف تدريجي كنكور تا سال ۹۸

عضو هيات رييسه كميسيون آموزش مجلس گفت: آزمون سراسري طبق قانون جديد سنجش و پذيرش دانشجو به طور تدريجي تا سال ۹۸ براي ۸۵ درصد رشته ها حذف خواهد شد.

تدبیر24: رضا صابري در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: چنانچه اين قانون به طور كامل اجرا شود در طي پنج سال آينده سوابق تحصيلي سه سال آخر دوره تحصيلي دانش آموزان ملاك سنجش آنها براي پذيرش در دانشگاه ها است.

وي با توجه به اجراي قانون سنجش و پذيرش دانشجو از كنكور ۹۳ ياد آور شد: مقرر گرديد در كنكور ۹۳ سوابق تحصيلي دانش آموزان به ميزان ۲۵ درصد در نتيجه آزمون سراسري تاثير گذار باشد و در طي ۵ سال به طور تدريجي اين ميزان تاثير افزايش خواهد يافت.

نماينده مردم آزادشهر و راميان در مجلس با توجه به رقابت شديد جهت پذيرش در برخي رشته ها در بين دانش آموزان تصريح كرد: البته ما در طي سالهاي آينده و نهايتا در سال ۹۸ شاهد حذف كنكور در ۸۵ درصد رشته ها خواهيم بود و براي پذيرش در ۱۵ درصد رشته ها كه رقابت زياد است، همچنان آزمون سراسري برگزار خواهد گرديد.

صابري در مورد لزوم حذف كنكور در سالهاي آينده با توجه به كاهش جمعيت دانش آموزي كشور گفت: وزارت آموزش و پرورش معتقد است كه متولي سنجش دانش آموزان است و به همين دليل نيز بر سپردن امر سنجش دانش آموزان توسط اين وزارتخانه تاكيد دارد و تفكيك بين سنجش و پذيرش از ويژگي قانون جديد است و اين در حالي است كه در قانونهاي قبلي درباره پذيرش دانشجو تصميم گيري مي شد.

عضو كميسيون آموزش مجلس با توجه به اعتقاد برخي كارشناسان مبني بر عدم توانايي آموزش و پرورش در برگزاري آزمونهاي كشوري افزود: آموزش و پرورش بر اين امر تاكيد دارد كه چنانچه اعتبار لازم تامين گردد مشكل برگزاري آزمونها را حل خواهد كرد و ويژگيهاي كنكور را كه به صورت استاندارد، سراسري و نهايي برگزار مي شود را لحاظ خواهد كرد.

وي با توجه به انتقاد سازمان سنجش در وجود خطاي انساني در تصحيح اوراق امتحان نهايي ياد آور شد: چنانچه آزمونهاي سه سال آخر به صورت تشريحي و تستي برگزار گردد، ماشينهايي وجود دارد كه آزمونهاي تشريحي را بدون خطا تصحيح كند و با كاهش دخالت مدارس در برگزاري آزمونها و افزايش تدابير امنيتي در زمان برگزاري آزمونها مي توان ضريب اطمينان را بالا برد.

صابري با توجه به عدم ثبات در نظام آموزش و پرورش كشور بيان كرد: نظام آموزشي ما مبناي درست ندارد و تغييرات مستمر در نظام آموزشي متاثر از اصول اساسي نيست و اميدواريم با اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه مورد تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تاييد مقام معظم رهبري مي باشد در مسيري حركت كنيم كه دانش اموزان با توجه به نيازهاي جامعه تربيت شوند و مشكل هدايت تحصيلي در نظام آموزش و پرورش ما برطرف گردد.

عضو كميسيون آموزش مجلس علت شركت دانش آموزان در موسسات كنكور را نظام آموزشي غلط در كشور دانست و افزود: دانش آموزان در دوران تحصيل براي نيازهاي آينده كشور تربيت نمي شوند و دانش آموز آينده خود را در موفقيت در كنكور مي داند و اين در حاليست كه سرنوشت دانش آموز نبايد به يك آزمون وابسته باشد بلكه بنا بر توانمندي هر فرد مسير آينده مشخص شود كه با اجراي درست سند تحول اين مهم تحقق خواهد يافت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: