واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

درخواست وکلای آسانژ از سوئد برای لغو حکم بازداشت وی

وکلای عامل افشاگر ویکی‌لیکس از دادگاه سوئد خواسته‌اند تا حکم بازداشتی را که علیه جولیان آسانژ صادر شده، لغو کند. این درخواست پس از صدور حکم یک هیات سازمان ملل مطرح می‌شود که ماندن آسانژ در سفارت اکوادور در لندن را در زمره "بازداشت خودسرانه" دانست.

تدبیر24 : به نقل از خبرگزاری رویترز، جولیان آسانژ 44 ساله بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از ژوئن 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناه برده تا از بازداشت و استرداد به سوئد در امان بماند.

آسانژ باید در سوئد به اتهامات تجاوز جنسی در سال 2010 پاسخگو باشد؛ اتهاماتی که وی آن را رد می‌کند.

آسانژ معتقد است این توطئه‌ای است که نهایتا وی را به آمریکا مسترد و به دلیل اقداماتش در ویکی‌لیکس که پرونده آن هنوز مختومه اعلام نشده، محاکمه کنند.

توماس اولسون، یکی از وکلای آسانژ در این خصوص گفت: ما معتقدیم که یک سری شرایط جدید به وجود آمده و نیازمند آن است که تصمیمات اولیه تغییر کند.

یکی دیگر از وکلای آسانژ نیز تاکید کرد که موکلش برای بازجویی در سفارت اکوادور آماده است.

اکوادور به آسانژ پناهندگی داده ولی این افشاگر معتقد است که حقوق اساسی‌اش نقض شده؛ چرا که قادر به خروج از سفارت و سفر به این کشور آمریکای جنوبی نیست. با این حال انگلیس و سوئد نقض آزادی‌های آسانژ را نمی‌پذیرند و معتقدند که وی به صورت ارادی وارد سفارت اکوادور شده است.

دادستانی سوئد که مسوول رسیدگی به این پرونده است، گفته که درخواست مصاحبه با آسانژ را بررسی می‌کند و حکم "غیر الزام‌آور" کمیته سازمان ملل هیچ تاثیری بر رسیدگی به پرونده ندارد.

ویکی‌لیکس در سال 2010 بیش از 90 هزار سند محرمانه درباره کمپین نظامی آمریکا در افغانستان منتشر کرد و در پی آن هم 400 هزار گزارش نظامی درباره جزئیات‌های عملیات‌ها در عراق منتشر شد. این افشاگری‌ها با انتشار میلیون‌ها سند دیپلماتیک که به 1973 باز می‌گشت، همراه شد. تحقیقات آمریکا درباره ویکی‌لیکس هنوز ادامه دارد.
برچسب ها: تدبیر 24 ویکی لیکس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: