واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
داوودمحمدی:

باید سهم زنان در مدیریت های کلان را بدهیم


تدبیر24 :اگر قرار باشد ایران توسعه پیدا کند در توسعه انسانی نمی توانیم زنان و مسائل آنها را نادیده بگیریم و باید سهم زنان در تصمیم گیری ها را بدهیم. لذا مجلس ضمن قانونگذاری می تواند توصیه هایی به دولت در به کارگیری زنان در مدیریت های کلان داشته و استفاده از زنان توانمند را در دستور کار خود قرار دهد.

کلیدملی : داوود محمدی، مسئول انجمن اسلامی معلمان کشور و نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص شکاف جنسیتی ایران در میان کشورهای منطقه بسیار بسیار نگران کننده است و ما نمی توانیم در جهت توسعه گام برداریم بدون آنکه بتوانیم از پتانسیل های زنان بهره بگیریم.
این تحصیلکرده فیزیک که تحصیلات خود را در علوم سیاسی در کارشناسی ارشد ادامه داده به دیدگاه های امام خمینی (ره) درباره جایگاه و نقش زنان در توسعه کشور اشاره کرد و توضیح داد: وقتی به اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی توجه می کنیم می بینیم که ایشان بر حضور و فعالیت زنان تاکید بسیار داشته اند ولی می بینیم که از مقطعی به بعد اندیشه امام در مورد فعالیت زنان در جامعه کم رنگ شده است.
عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان با بحث های مطرح شده درباره سهمیه 30 درصدی برای زنان در فهرست امید در تهران اشاره و تاکید کرد: اصلاح طلبان بر مشارکت زنان تاکید دارند. تشکل ما، انجمن اسلامی معلمان، که بزرگترین تشکل سیاسی در کشور است به این موضوع اعتقاد دارد و برای آن تلاش کرده است و لذا اگر قرار باشد ایران توسعه پیدا کند در توسعه انسانی نمی توانیم زنان و مسائل آنها را نادیده بگیریم و باید سهم زنان در تصمیم گیری ها را بدهیم. لذا مجلس ضمن قانونگذاری می تواند توصیه هایی به دولت در به کارگیری زنان در مدیریت های کلان داشته و استفاده از زنان توانمند را در دستور کار خود قرار دهد.
محمدی به تجربه خود در مدیریت های مختلف از جمله مدیریت آموزش و پرورش قم اشاره کرد و افزود: به عینه در زمانی که مدیرکل آموزش و پرورش قم بودم دیدم که زنان توانمند چگونه از پس مسئولیت هایی که به آنها سپرده شده بود برآمدند. به ویژه در آموزش و پرورش که بیش از 50 درصد از پرسنل را زنان تشکیل می دهند باید سهم زنان از مدیریت ها نیز بیشتر شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: