واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

خلق حماسه ای جدید توسط رای اولی ها

رای اولی ها با شرکت در انتخابات امروز هفتم اسفند ماه، در اولین تجربه مشارکت سیاسی خود در سطح ملی و یک تصمیم گیری بزرگ، حماسه ای جدید خلق کردند

تدبیر24 :مجید رحمتی- برگزاری همزمان دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، امروز، نه تنها شور سیاسی و خلق حماسه در آحاد جامعه به وجود آورده، بلکه منجر به شور سیاسی همراه با هیجان و شوق در قشر جوان شده است.
امروز جوانان رای اولی کنگاوری نخستین حضور خود را برای ایفای نقش در عرصه سیاسی و اجتماعی کشورشان تجربه کردند و با شور و شوق وصف ناپذیر به پای صندوق های رای آمدند.
آنان با الگوگیری از شهیدان نوجوان و قهرمان دیار خود همچون عباس قارلقی و محمد عنبری که روزی در دفاع از این سامان تاریخ ساز شدند، حماسه ای به رنگ حضور و به رخ کشیدن اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان خلق کردند.
یکی از رای اولی های کنگاوری می گوید: در انتخابات های گذشته نقش تماشاچی را داشتم اما این انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی ما رای اولی ها شکل گرفت.
محسن رنجبر به خبرنگار ایرنا گفت: امروز همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای آمدم و در سرنوشت کشورم به عنوان ادای یک تکلیف شرکت کردم و ما رای اولی با تجربه اولین رای خود عرصه مشارکت حداکثری را رونق دادیم.
وی افزود: از اینکه می توانم در سرنوشت خود و کشورم مشارکت کنم، احساس غرور دارم و در عین حال حال این مرحله خود موجب نوعی اعتماد به نفس در جوانان رای اولی می شود.
آرش متین دانش آموز دوره پیش دانشگاهی هم گفت: سابقه ای که در این انتخابات یک نامزد از خود بر جا می گذارد در دوره های بعدی برای انتخاب کنندگان یک ملاک اثرگذار محسوب خواهد شد.
وی اظهار کرد: خوشحالم در کشوری زندگی می کنم که برای من امکان حضور در انتخابات در کمال آزادی و امنیت فراهم است و برای حضور در روز انتخابات امروز لحظه شماری می کردم.
این دانش آموز رای اولی گفت: هدف از حضور در انتخابات بیان همدلی و وحدت است و عدم حضور در این عرصه فرصت را برای بدگویی بیگانگان فراهم می کند.
وی بر این باور است که نامزدهای انتخاباتی اگر پیروز شوند باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا آینده ای خوب و مطلوب برای نسل آتی رقم بزنند.
زهرا گودینی از دیگر رای اولی های کنگاوری ، پیشرفت شهر و آبادانی شهر را مهم بیان کرد و گفت: نباید نامزدها با رسیدن به مجلس، آبادانی شهر را به فراموشی بسپارند چرا که ما خواهان نماینده ای هستیم که در چهار سال آینده بتواند جامعه ای پیشرفته و مطلوب را برای ما ایجاد کند.
وی مهمترین معیار خود را برای یک انتخاب مطلوب و برای یک نامزد اصلح التزام به ولایت فقیه دانست و گفت: تقید به آموزه های دینی در انتخاب یک نامزد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
این دانش آموز رای اولی اظهار کرد: تبلیغات میدانی و سخنرانی نامزدها برای مجلس شورای اسلامی نیز در انتخاب بسیار مهم بود و توانست تا حدی بر نظر فرد رای دهنده تاثیرگذار باشد.
یکی دیگر از رای اولی های حوزه انتخابیه کنگاور که عضو شورای دانش آموزی مدرسه خود نیز می باشد، گفت: از روزی که با نگاه به شناسنامه به فراهم بودن امکان حضورم در انتخابات هفتم اسفند پی بردم خوشحال شدم که امروز همگام با سایرین ایفا کننده نقش در انتخاب افراد راه یافته به مجلس شواری اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شوم.
رضا کیانی گفت: از روزهای قبل برای امروز تصمیم به حضور در انتخابات همراه با همکلاسی ها را داشتیم و نخستین حضور انتخاباتی را در جمع پرشور دوستان همکلاسی تجربه کردیم.
دیگر رای اولی انتخابات گفت: از نماینده ای که انتخاب می شود انتظار دارم در بین دانش آموزان حاضر و از پیشنهادهای آنها برای عمران و آبادانی شهرمان استفاده کند.
امیرحسین حسینی مهر افزود: از همین نخستین تجربه حضور خود در انتخابات تصمیم گرفتم کسی را انتخاب کنم که قادر به تحقق وعده های انتخاباتی خود باشد تا خشت اول را درست گذاشته باشم.
وی اضافه کرد: نامزدی که وعده های غیرقابل اجرا به مردم می دهد، شایسته حضور در مجلس شورای اسلامی نیست و سعی می کنم در انتخاب خود نسبت به این موضوع نهایت دقت را داشته باشم.
یکی دیگر از رای اولی های کنگاوری هنگام رای دادن گفت: پیش از این حضور در انتخابات شورای دانش آموزی را داشتم و این انتخابات به دلیل اینکه فرد انتخاب شونده نماینده همه اقشار جامعه است شوق و شور بیشتری دارم.
محمد حصاری بیان کرد: وقتی دیدم شهرستان کنگاور با داشتن ظرفیت های فراوانی همچون معبد آناهیتا، هنوز محرومیت و کمبود امکانات رفاهی و تفریحی دارد، تصمیم گرفتم نماینده ای سخت کوش و پرتلاش انتخاب کنم که امکانات مورد نیاز همشهریانم را فراهم کند.
کنگاور مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای صحنه و هرسین است که از این حوزه انتخابیه یک نفر بعنوان نماینده به خانه ملت راه می یابد.
9 نامزد انتخاباتی امروز هفتم اسفند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین با یکدیگر رقابت می کنند.
کنگاور در شرق استان کرمانشاه افزون بر 84 هزار نفر جمعیت دارد که 460 نفر رای اولی امروز در 76 شعبه اخذ رای حاضر می شوند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تدبیر24 رأی اولی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: