واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۹۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

تهرانیِ غربزده، قرتی، مرفه و بی درد

رضا نصری حقوقدان بین المللی در مطلبی که در سایت خبری تحلیلی پارسینه به چاپ رسیده آورده است : بعد از هر انتخابات، عده ای تلاش می کنند تصویر «تهرانیِ غربزده، قرتی، مرفه و بی درد» را در مقابل تصویر «شهرستانی اصیل، دلسوز، دردمند و انقلابی» قرار دهند تا از اهمیت و اصالتِ موضع گیری سیاسی تهران بکاهند. این یکی از بدترین اشکال تفرقه افکنی و فرار از واقعیت هاست.

 تدبیر24 : رضا نصری حقوقدان بین المللی در مطلبی که در سایت خبری تحلیلی پارسینه به چاپ رسیده آورده است : بعد از هر انتخابات، عده ای تلاش می کنند تصویر «تهرانیِ غربزده، قرتی، مرفه و بی درد» را در مقابل تصویر «شهرستانی اصیل، دلسوز، دردمند و انقلابی» قرار دهند تا از اهمیت و اصالتِ موضع گیری سیاسی تهران بکاهند. این یکی از بدترین اشکال تفرقه افکنی و فرار از واقعیت هاست.


در ادامه این مطلب می خوانیم : تهران قلب تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور و از مهم ترین کانون های تحولات بین المللی است.
«تهران» از مهم ترین، پیشروترین و متجددترین شهرهای خاورمیانه است. «تهران» میعادگاه ایرانی با ایرانی است. تهران چکیده یا «میانگینی» از کل ایران است.
علیرغم تمام تبلیغات منفی و تهران ستیزی ها، در دفاع از وطن و منافع ملی، تهران امتحان تاریخی خود را نیز بسیار خوب پس داده است. تهران در میزان مشارکت در جنگ با عراق اولین مقام کشور را دارد و به تنهایی خاستگاه 40 هزار شهید گرانقدر است. هنگام بلایای طبیعی و حوادث دلخراش در هر نقطه از ایران، باز این مردم خوب تهران هستند که برای هموط نان خود، از هر قوم و نژاد، بیش از همه جان فشانی می کنند.
تخفیف دادن تهران و تهرانی؛ کلیشه سازی از مردم تهران؛ زیر سئوال بردن اصالت تهران و بیگانه پنداری تهرانی؛ آن هم صرفاً برای «نشنیدن صدای تهران» و بی اهمیت شمردن و تخفیف دادن موضع سیاسی مردم این شهر، اشتباه بزرگی است که وفاق و وحدت ملی را به مخاطره می اندازد.
نباید اجازه داد سودجویان سیاسی از هر فرصت برای تفرقه افکنی استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
1
با درود

من از هموطنان گرامی ام استدعا دارم از اینگونه مباحث که در آینده جنبه بد آموزی پدید می آورد احتراز کنند.بخصوص مسئولین بزرگوار و بویژه روحانیون عالیجناب. زیرا اگر همچون استدلالی در بین جوانان شایع گردد آنگاه پرسش می شویم که، خب، پس در سال 57 هم همین تهرانی های غربزده و قرتی آمدند و انقلاب کردند و انقلاب هم امری غربی بوده و قرتی بازی.
خواهشمندم رعایت فرمایید.
نظر شما: