واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

نتیجه را دیدم شوکه شدم

تا زمان اعلام نتایج فکر نمی کردم وضعیت به این خوبی باشد. برآورد خود من این بود که در بهترین حالت ٢٠ نفر دور اول رای می آورند که ١٥، ١٦ نفرشان از لیست ما و ٤، ٥ نفر از لیست رقیب مان خواهند بود. بقیه هم دور دومی می شوند. واقعا تعجب کردم. باورم نمی شد.
 تدبیر24 :روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 12 اسفند در تشریح تیتر یک به نقل از محمدرضا عارف در مورد نتایج انتخابات مجلس دهم، نوشت: تا زمان اعلام نتایج فکر نمی کردم وضعیت به این خوبی باشد. برآورد خود من این بود که در بهترین حالت ٢٠ نفر دور اول رای می آورند که ١٥، ١٦ نفرشان از لیست ما و ٤، ٥ نفر از لیست رقیب مان خواهند بود. بقیه هم دور دومی می شوند. واقعا تعجب کردم. باورم نمی شد.
این روزنامه با انتشار عنوان تهران، کوفه نیست، می نویسد: دیروز برخورد شدید لفظی بین احمد مسجدجامعی و مهدی چمران مهم ترین حاشیه جلسه شورا بود، چرا که برای نخستین بار در دوره چهارم شورای شهر و در اقدامی کم سابقه دو رییس اسبق و کنونی شورای شهر رودر روی هم قرار گرفتند. در این روز، پس از پایان جلسه علنی، احمد مسجد جامعی، عضو شاخص اصلاح طلبان شورا به سمت میز رییس شورا رفت و به مهدی چمران، چهره اول اصولگرایان شورا نسبت به اداره جلسه اعتراض کرد. در طول جلسه مسجد جامعی چندین بار از ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورا، خواسته بود تا وقتی در اختیار وی قرارداده شود تا تذکری نسبت به توهین هایی که بعد از برگزاری انتخابات به مردم تهران شده است، بدهد؛ توهین هایی که مردم تهران را «اهل کوفه» خوانده اند، ولی چمران این اجازه را به وی نداده بود.
روزنامه اعتماد با بررسی عنوان مردم گفتند کدام سلیقه انتخاب شان است، آورد: حجت الاسلام حسن روحانی در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به انتخابات هفتم اسفند و با مبارک خواندن نتایج این انتخابات برای ملت گفت: دولت قبلا هم گفته که نتیجه هرچه باشد و ترکیب مجلس به هرگونه ای رقم بخورد دولت خود را موظف به احترام به آرای مردم فهیم ایران و خود را متعهد به همکاری با مجلس آینده خواهد دید. رییس دولت یازدهم همچنین بیان کرد: مردم فهیم، غیور و سربلند، این کشور را یک گام دیگر به پیش بردند و مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه های مختلف کدام سلیقه به نظر مردم نزدیک تر است، از آنها سپاسگزاریم البته این بدان معنا نیست که جناحی حاکم باشد و جناح دیگری حتی حضور نداشته باشد. همه جناح ها، گروه ها و فعالان سیاسی چه آنها که به لحاظ رای مردم به مفهوم اکثریت هستند و چه آنها که از لحاظ رای مردم به مفهوم اقلیت به حساب می آیند، برای مردم، دولت و نظام ما محترمند. به جد معتقدیم که بعد از دوران انتخابات در هر مرحله ای دوران رقابت سیاسی- اجتماعی پایان یافته و باید همکاری ها بیش از گذشته مدنظر همه باشد.
این روزنامه با درج عنوان دست مریزاد مردم!، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با تشکر از مردم ایران اسلامی برای حضور در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: رقابت های انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت ها و در جهت ساختن ایران و تحکیم پایه های نظام باشد. کنون خدای بزرگ را شاکرم که آنچه به عنوان یکی از سربازان ایران اسلامی در تمام این سال ها در گفتار و رفتار داشته ام، مورد پسند شما مردم بزرگوار قرار گرفت و مطمئنم موجبات رضایت خداوند متعال را نیز فراهم می نماید که: عبادت به جز خدمت به خلق نیست. در این پیام با اشاره به تخریب ها علیه آیت الله هاشمی و لیست مورد حمایت وی در انتخابات آمده است: اگر چه از مدت ها قبل بخشی از امپریالیسم خبری با همه بنگاه های تبلیغاتی خارج نشین در حرکتی هماهنگ با غول رسانه ای داخلی، به انواع و اقسام تهمت ها، توهین ها و دروغ گویی ها متوسل شدند و با تعابیری زشت، مردم را از حضور در انتخابات می ترساندند، اما آنچه زن و مرد و پیر و جوان ایرانی در هفتم اسفند انجام دادند، اوج بلوغ سیاسی آنان و هوشیاری ملی و دینی در مقابل دسیسه ها و توطئه ها بود که با تواضع تمام به خاطر عظمت این حضور در سراسر کشور و در استان تهران در مقابل عزیزانی که به این حقیر اعتماد کرده و رای دادند و چه عزیزانی که به دیگر نامزدهای محترم رای داده اند، سر تعظیم و احترام فرود می آورم و به همه مردم در همه شهرها و روستاهای این کشور بزرگ و خدا خوب کرده، دست مریزاد می گویم.
روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان مهمان ویژه خمینی جوان، می نویسد: دیدارها در عالم پر تلاطم سیاست کارکردهای متنوعی دارند. اما برخی دیدارها انجام می شود تا تنها حامل پیامی باشد. شاید بتوان گفت این جنس دیدارها در میان روحانیون و به ویژه مراجع تقلید بسیار مرسوم است. قم نشینان بر خلاف تهران نشینان اهل بیانیه و رسانه نیستند تا مواضع خود را در مورد رخدادهای مهم سیاسی و اجتماعی به روشنی بیان کنند. شاید مهم ترین تریبون آنها همان درس خارج فقه شان باشد و به طور معمول به آن بسنده می کنند. اما گاهی راه های دیگری را هم برای رساندن پیام خود برمی گزینند، مانند ملاقات های معنی دار در زمانی خاص مانند پس از انتخابات. این دیدارها زمانی ویژه تر می شود که مرجع تقلیدی که معمولا در کسوت میزبان است و سایرین به دیدارش می روند، رخت مهمان به تن کند و خود به ملاقات رود. مانند آیت الله صافی گلپایگانی که درست چند روز پس از برگزاری انتخابات به دیدن سیدحسن خمینی رفت. دیداری که رسانه ها با تیتر «حضور معنادار» به استقبالش رفتند و بحق این دیدار معنادار بود و پیام های مهمی را مخابره می کرد. اینکه این مرجع تقلید چنین زمانی را برای این دیدار انتخاب کرد، درست چند روز بعد از انتخابات هفتم اسفند، انتخاباتی که اگر شواری نگهبان مانع نشده بود می توانست یک نفر از بیت امام را راهی مجلس خبرگان کند. آیت الله مهمان خانه سید حسن شد تا برای بسیاری روشن شود رد صلاحیت او نه تنها پایانی برای تاثیرش در جامعه و سپهر سیاسی ایران نخواهد شد بلکه از این پس باید به چشم وزنه ای جدی در معادلات به او نگریست. بی شک میزبانی از آیت الله صافی گلپایگانی برای خمینی جوان که این روزها مورد هجمه های بسیاری قرار گرفت دلگرمی بزرگی خواهد بود.
«فرمانده کل سپاه: تحریم جمهوری اسلامی جواب نمی دهد»، «استعفای علی رهبری از ارکستر ملی» و «علی اکبر صالحی: در وزارت خارجه احمدی نژاد مظلومیت کشیدم» از دیگر عنوان های این روزنامه است.
برچسب ها: تدبیر24 عارف نتایج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: