واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

برای تولد آیت الله طالقانی

«به فاصله‌ اندک، چهاردهم اسفند سالگرد خاموشی زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و پانزدهم اسفند زادروز آیت‌الله سیدمحمود طالقانی است.»
 تدبیر24:غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم در صفحه آخر روزنامه ایران نوشت: «طالقانی که تا پایان عمر به پیوندش با مصدق پایدار ماند و در نخستین مراسم سالگرد عمومی برای مصدق، به سال 1358 بر مزارش سخن گفت. این بخت را داشتم که در نوجوانی به زیارتش بشتابم. از اندیشه‌های بلند خورشیدوَشِ او بهره‌ای برگیرم و از دریای داد و دانش وی، جرعه‌ای بنوشم.

طالقانی رنگین‌کمانی بود از رنگ‌ها. اما همیشه در دل و دیده من رنگ آسمانی آگاهی و آزادگی او و رنگ مهربانی‌اش نقشی گسترده دارد. به یاد می‌آورم که در پیروزی انقلاب، «استوار ساقی»، زندان‌بان قزل قلعه به زندان افتاد و طالقانی به جدّ و جهد کوشید و از زندان رهایی‌اش بخشید و خواست حقوقش پرداخت شود. دریادلی که به مردم می‌اندیشید. شعله آگاهی را در مردم برافروخت. خانه طالقانی در پیچ شمیران، خیابان انقلاب بود. دست راست میدان امام حسین و در سوی چپ ادامه خیابان انقلاب به میدان انقلاب و آنگاه به میدان آزادی می‌رسید. او وِرد زبانش همیشه این بود: آزادی... ای خجسته آزادی...»



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: