واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

سایه کمرنگ اعتماد بر زندگی‌ زوج‌ها

اعتماد زوجین به یکدیگر یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش طلاق محسوب می‌شود که سایه آن این روزها در زندگی نسل جوان بسیار کمرنگ شده است
به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس، این روزها شاهد برپایی جشن‌های پیوند آسمانی هستیم، مصداق ارزشمندی که کارشناسان و دست‌اندرکاران می‌توانند ساعت‌ها و روزها درباره آن صحبت کرده و نسل جوان امروزی را با معنای واقعی پیوند آسمانی آشنا کنند.


تردیدی نیست که اگر ازدواج در سایه اعتماد و تفاهم بین زوجین اتفاق افتد می‌تواند سپر جدایی شود و از پاشیده شدن زندگی‌ها جلوگیری کند.

بسیاری از شخصیت‌های مذهبی دلیل افزایش طلاق را نفوذ بی‌بند و باری فرهنگی دنیای غرب در زندگی زوج‌های جوان می‌دانند که این امر به وضوح در زندگی زناشویی بسیاری از زوج‌های جوان دیده می‌شود.

با نگاهی به پیرامون خود و دادگاه‌های خانواده در می‌یابیم که چه آسان یک زندگی بر اثر بی‌مبالاتی و حس سوءظن و بی‌اعتمادی زوجین نسبت به یکدیگر از هم پاشیده می‌شود و در این بین فرزندانی که قربانی طلاق می‌شوند.

*
اعتماد پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند

زوج جوانی که در جشن پیوند آسمانی شرکت کرده بودند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعتماد را مهم‌ترین اصل در زندگی دانستند.

داماد جوان اظهار کرد: همسرم را بر اساس روش آموزه‌های دینی انتخاب کردم و حجاب و عفت برای بنده مهم‌ترین مسئله بود.

وی درباره تداوم زندگی با همسرش، گفت: به نظر بنده اعتماد مهم‌ترین اصل در زندگی یک زوج است که پایه‌های زندگی را شکل می‌دهد و آن را تداوم می‌بخشد.

این داماد جوان تصریح کرد: اگر حس اعتماد در زندگی زوج‌های جوان وجود داشته باشد بسیاری از طلاق‌های امروز رخ نمی‌دهد و به نظر بنده زوج‌های جوان ابتدا باید به یکدیگر اعتماد و شناخت کامل پیدا کنند و بعد تصمیم به زندگی مشترک بگیرند

همسر نوعروس وی نیز اعتماد را مهم‌ترین مسئله در زندگی دانست و گفت: اگر در زندگی یک زوج اعتماد وجود داشته باشد ایام زندگی به کام هر دو نفر شیرین می‌شود و اختلاف رخ نمی‌دهد.

*
حفظ پاکدامنی و عفت طلاق در جامعه را کاهش می‌دهد

امام جمعه کلاچای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر ایجاد رابطه قلبی و پیوند حقیقی با خدا در سایه نماز را از رفتار مومن دانست.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، گریز از اعمال بی‌حاصل، عنایت به انفاق و زکات مستحبی و حفظ پاکدامنی را از دیگر رفتار مومن برشمرد.

وی، با اشاره به بالارفتن سن ازدواج جوانان و افزایش آمار طلاق در جامعه تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی تلاش می‌کند تا با نفوذ در فرهنگ و باورهای دینی ما، افکار جامعه به ویژه نسل جوان را در دست گیرد.

*
اعتماد زوجین عامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق است

امام جمعه کلاچای، فرهنگ نماز، حفظ عفت و پاکدامنی، رعایت امانت و انفاق را از ارزش‌هایی دانست که می‌تواند خانواده را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کنند.

وی، با اشاره به اینکه بیشتر طلاق‌های جامعه به دلیل سلب اعتماد زوجین به یکدیگر با رعایت نکردن شئونات اسلامی رخ می‌دهد، ادامه داد: با حفظ حجاب و رعایت عفت در سایه تعالیم اسلام و قرآن و الگوبرداری از خط مشی ائمه اطهار (ع) می‌توان از این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

*
ازدواج پیوندی آسمانی

رئیس کمیته امداد امام خمینی رودسر نیز ازدواج را پیوندی آسمانی خواند و اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحکیم بنیان خانواده و آسیب‌زدایی از قشر جوان تلاش می‌کند.

روح‌الله رستم‌پور افزود: در نیمه نخست امسال به ۶۱ نفر در رودسر با ارزش ۵۴ میلیون ریال هدیه ازدواج پرداخت شده شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۹۲ نفر از فرزندان مددجو تشکیل پرونده داده‌اند، گفت: در طول سال کمک‌های کمیته امداد رودسر به این فرزندان پرداخت می‌شود.

*
هدیه ازدواج کمیته امداد رودسر به زوج‌های زیرپوشش

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته دو جشن پیوند آسمانی در سطح شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیون ریال از کمک‌های جمع‌آوری شده این جشن‌ها به ۱۷ نفر از زوج‌های جوان نیازمند پرداخت شد.

رستم‌پور، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در این جشن بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال از کمک‌های خیران جمع‌آوری شود.

وی، با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار خانواده رودسری زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: سال گذشته به ۲۳۹ نفر از طرف این نهاد هدیه ازدواج پرداخت شد.

*
زمینه ازدواج آسان در جامعه فراهم شود/مشکل اقتصادی آسیب حوزه ازدواج

بخشدار کلاچای نیز اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که زمینه ازدواج آسان در جامعه فراهم آید و این سنت با ارزش دینی با الگوگیری از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در جامعه اسلامی ما احیا شود.

محمد موسی شعبانیان، یکی از آسیب‌ها در حوزه ازدواج جوانان را مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: بسیاری از جوانان با این معضل به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی مواجه هستند.

وی یادآور شد: در روایات دینی آمده است کسانی که شرایط ازدواج آسان نیازمندان را فراهم کنند بزرگ‌ترین شفاعت نصیب آنها می‌شود و مورد لطف الهی قرار می‌گیرند.

این مسئول، خواستار ایجاد ازدواج آسان در جامعه شد و خاطرنشان کرد: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: