واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

دلالی زنان در بنگاه های املاک

مدیر عامل انجمن زنان مبارز از برخی دیدگاه های مطرح شده در ارتباط با استفاده از زنان به عنوان مباشر در مشاور املاک انتقاد کرد.

تدبیر24:فاطمه جلالوندˈ روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به نقش بی بدیل زنان در نهضت 15 خرداد، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ، این سوال را مطرح کرد که در مقطع کنونی چه اتفاقی افتاده است که برخی افتخار حوزه زنان را در این می دانند که آنان مباشر بنگاه ها و دلال ملک و املاک باشد؟

وی با بیان اینکه پیکر و تن های خسته و مجروح زنان مبارز و مقاومت و ایستادگی های آنان در شکنجه گاه های ساواک از عوامل به ثمر نشستن انقلاب است، افزود : طبق اسناد این زنان

در سه شیفت کاری و به مدت هشت ساعت در عصر پهلوی مورد شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفتند.

جلالوند اظهار داشت : هیچ چیز برای یک زن بدتر از نادیده گرفتن حریم متانت، عفاف و حجاب نیست، بیش از 40 نوع شکنجه بر این زنان اعمال شده است،البته متانت زنان زندانی اجازه نمی دهد آنچه بر آنها در زندان های ساواک گذشته را بیان کنند.

مدیر عامل انجمن زنان مبارز گفت: در مقابل این زنان متاسفانه امروز شاهد این هستیم که دختران مترصد فرصتی برای دسترسی به لوازم آرایشی باشند تا با انواع جلوه گری ها به خیابان بیایند.

وی تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که این نسل به اینجا رسیده؟ آیا آن نسل کم گذاشت و یا این نسل دچار غفلت شده است ؟ چرا باید این موضوع که زن مباشر املاک باشد یا راننده بی آر تی یک افتخار برای حوزه زنان باشد؟

جلالوند اضافه کرد: متاسفانه فردی مسئول عنوان می کند که ˈ تازه داشت کام ما از شنیدن خبر انتصابات اخیر خانم ها شیرین می شد که خبر رسید فعالیت زنان در دفاتر مشاور املاک به عنوان مباشر و مشاور ممنوع شده است، انگار به ما نیامده مدتی شیرین کام باشیمˈ.

وی دامه داد: آیا مسافر کشی و مشاور املاک بودن زن افتخار است؟ چرا باید مشاغلی به زنان واگذار شود که شان آنها را پایین آورد، تحقیقات نشان داده ادبیات زنان راننده به خاطر این شغل تغییر کرده و به بیماری های مختلف از جمله کلیوی مبتلا شده اند.

وی گفت: ˈاین اداهای غربی چیست که در می آوریم و پز هم می دهیم که کار آفرینی صورت گرفته آیا این سیاست ها بر اساس منویات رهبری است؟ آیا شرکت در مجامع بین المللی افتخار است ؟ˈ

جلالوند با اشاره به دشواری های زنان مبارزه در دوران ستمشاهی گفت: باید نسل سوم و چهارم بدانند در گذشته تاریخ ما بر این زنان چه گذشته زیرا اگر آنها این واقعیت را ندانند چه کسی باید بداند آثار دستبندهای قپانی شهربانی هنوز بر بدن دست زنان ایرانی خودنمایی می کند؟

آیا زنان و دختران سال 92 می دانند زنان چه نقشی در قیام 15 خرداد، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشتند ؟ آیا زنان امروز بر مسیری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، حرکت می کنند؟

وی در پایان اظهار داشت: تنها راه برونرفت از مشکلات بازگشت جدی و عملی به تعالیم اسلامی و قران و فرمایشان رهبر معظم انقلاب است.

منبع: ایرنا
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: