واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

حجت الاسلام موسوی لاری:مردم با تحمل رد صلاحیت‌ها، پای صندوق‌های رای آمدند

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مردم ما رد صلاحیت‌ها را قبول نکردند، بلکه تحمل کردند و به پای صندوق‌های رای آمدند.
  تدبیر24:حجت‌الاسلام موسوی‌ لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در همایش ندای امید ضمن ابراز خوشحالی از همزمانی ایام پایانی سال با شرایط به وجود آمده در فضای سیاسی کشور گفت: امروز امید و اعتمادبه‌نفس در میان جوانان ما تا حدودی جایگاه خودرا پیدا کرده است.

او با مقایسه اسفند سال ۹۳ و اکنون گفت: تلقی من این است که آنچه در اسفند ۹۴ اتفاق افتاد، باعث شد اراده ملی در کشور نهادینه شود، چراکه با وجود مشکلات زیادی که از سوی کنشگران سیاسی وجود داشت، از سوی دیگر تشکل‌های مردم‌نهاد به مقوله انتخابات نظر داشتند و همگی بر روی اصل اجماع و الگو قرار دادن ۹۲ اجرای ۸۴ تاکید داشتند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: ما سال ۹۴ یک نکته را دوباره همه با هم تکرار کردیم و وقتی سال ۸۴ علیرغم داشتن دو قوه مجریه و مقننه نتیجه را حزب رقیب واگذار کردیم، تصمیم گرفتیم با الگو قراردادن تجربه ۹۲ دوباره در سال ۹۴ حاضر شویم و بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم. مردم ما رد صلاحیت‌ها را قبول نکردند، بلکه تحمل کردند و به پای صندوق‌های رای آمدند و در انتخابات نشان دادند که می‌دانند که دولت اصولگرا چه مشکلاتی برای کشور بوجود آورده است و فهمیدند که مشکلات ساختاری امروز نتیجه‌‌ همان دوره است. مردم می‌دانند در چهار سال گذشته مجلس به جای پیگیری مشکلات مردم و توجه به مسایل اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی که پیش آمد، به فکر حاشیه‌سازی و اختلاف‌افکنی بودند؛ مردم می‌دانند که اثرات تصمیم‌های خلق الساعه و حذف یک‌شبه نهاد‌ها و شورا‌ها چه اثراتی در کشور گذاشت.

موسوی لاری با بیان اینکه مردم با وجود اطلاع از این مشکلات از مجلس دهم انتظار معجزه ندارند، گفت: اما این انتظار از سوی مرم به حق است که این مجلس با آرامش و امید به آینده و فارغ از هیاهو و تندروی‌ها به مشکل معیشتی مردم با همین کمبود‌ها به وضعیت موجود بپردازد.

او افزود: من در تماس با مسئولان دولتی متوجه امر شدم که آنها حتی در پرداخت حقوق شب عید کارمندان با مشکل مواجه هستند.

وزیر کشور دولت خاتمی سپس به مجلس دهم اشاره کرد و گفت: ما مجلس دولتی نمی‌خواهیم، بلکه مجلسی می‌خواهیم که حامی کلامی دولت باشد و به آن کمک کند و به وضعیت مشکلات اقتصادی کشور مخصوصا در حوزه بخش خصوصی رسیدگی کنند. یکی دیگر از وظایف منتخبان مجلس دهم بررسی وضعیت خصوصی‌سازی‌ها است که واقعا این بخش‌ها و صنایع دست چه کسانی افتاده است و اصلا آیا آن‌ها واقعی هستند یا خیر ؟

ادامه دارد …
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: