واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

گشت مسلحانه نامحسوس در قطارهای فرانسه

«لو فیگارو» نوشت: شرکت راه آهن فرانسه با هدف افزایش تدابیر امنیتی، نیروهای گشت مسلحانه و نامحسوس را در قطارها مستقر می کند.

تدبیر24 :به گزارش این روزنامه فرانسوی، در میان اقداماتی که بتازگی برای افزایش تدابیر امنیتی در قطارها در نظر گرفته شده، قرار است سه هزار نیروی امنیتی با لباس شخصی در ایستگا های راه آهن و درون قطارها مسلحانه گشت بزنند.
این عملیات که مانند چیزی است که هم اکنون در بسیاری از خطوط پروازی در حال اجراست، چهارشنبه گذشته بر پایه قانون موسوم به «ساواری» مربوط به امنیت حمل و نقل عمومی، مجوز اجرا گرفت.
این نیروها اجازه دارند چمدان و بار مسافران را بمحض ورود آنها به ایستگاه های قطار بازرسی کنند.
شرکت راه آهن فرانسه تاکنون نیروهای مسلح با یونیفرم نظامی را که مجاز به استفاده از اسلحه بودند، برای عملیات گشت در برخی خطوط در اختیار داشت.
«گیوم پِپی» مدیر عامل شرکت راه آهن فرانسه دیروز (یکشنبه) از افزایش 50 درصدی بودجه محافظت از ایستگاه ها و قطارها و رسیدن آن به مبلغ 400 میلیون یورو خبر داد.
راه آهن فرانسه تاکنون تدابیر امنیتی متعددی را اندیشیده است که از میان آنها می توان به کارگذاشتن 40 هزار دوربین مداربسته در ایستگاه ها و برخی از قطار ها و نیز به کارگیری حدود 30 سگ آموزش دیده برای تقویت کنترل محوطه داخلی ایستگاه های قطار اشاره کرد.
پپی همچنین امیدوار است قانون ساواری که تحقیقات اداری را در مورد کارکنان راه آهن فرانسه نیز ممکن می کند، بتواند موارد بنیادگرایی را در میان جوانان شناسایی کند.
این در حالیست که پارسال حدود 10 مورد هشدار در مورد گرایش های افراط گرایانه برخی از کارکنان گزارش شده است.
خبر افزایش بودجه امنیتی شرکت راه آهن فرانسه دو هفته پس از حملات تروریستی فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل و هشت ماه پس از اقدام تروریستی ناکام قطار «تالیس» اعلام شد.
هشت ماه پیش اقدام تروریستی مردی مسلح به کلاشینکف که قصد آتش گشودن بر روی مسافران قطار تالیس در خط آمستردام- پاریس را داشت، با مداخله سه نظامی آمریکایی مسافر قطار، ناکام ماند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: