واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
نوذر شفیعی:

راه‌حل بحران قره‌باغ، مذاکره است

برای حل بحران قره‌باغ چاره‌ای جز مذاکره نداریم؛ با این حال، توجه به بحران قره‌باغ باعث فراموشی بحران‌های دیگر در منطقه می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد حل مشکل قره‌باغ گفت: راه حل بحران تازه قره‌باغ، چیزی جز مذاکره نخواهد بود.
نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار «آستان»، اظهار کرد: منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم بیش از این ظرفیت بحران‌های جدید را ندارد. ما بحران قره‌باغ را محدود به ارمنستان و آذربایجان نمی‌دانیم و قطعا بازیگران منطقه‌ای دیگر نیز وارد می‌شوند و محیط را بیش از آنچه که متلاطم و ناامن است ناامن‌تر می‌کنند و این موضوع برای ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان شرایط خوبی نیست.
وی ادامه داد: توجه به بحران قره‌باغ باعث فراموشی ما از بحران‌های دیگر در منطقه می‌شود که آن بحران‌ها در اولویت بالاتری هستند؛ مثل بحران تروریسم که مقابله با آن برای همه کشورها از اولویت‌های بالاست ولی وقوع چنین بحران‌هایی توجهات را از اصل به برخی از بحران‌های فرعی دیگر معطوف می‌کند و باعث می‌شود که ما از تهدید اصلی غفلت کنیم.

شفیعی با بیان اینکه "برای حل بحران قره‌باغ چاره‌ای جز مذاکره نداریم"، گفت: هم آذربایجان و هم ارمنستان تجربه دیگری در این زمینه داشته‌اند و آن تجربه آنها را به مذاکره برای حل اختلافات وادار کرد. در حال حاضر دو حالت بیشتر وجود ندارد یا روند قبلی مورد تایید دو کشور است که باید ادامه پیدا کند یا آن روند مورد قبول نیست که باید از طریق مذاکره فتح باب جدیدی باز شود و جنگ راه حل بحران قره‌باغ نیست.

وی با اشاره به حضور کشورها به عنوان واسطه برای حل این بحران افزود: ترکیه جانب طرف مقابل را دارد، روسیه نیز در این بحران درگیر است و شاید مناسب‌ترین کشوری که بتواند به این موضوع ورود کند ایران است که با هر دو کشور مناسبات خوبی دارد و در عین حال جانبدارانه نیز نسبت به دو طرف اقدام نمی‌کند.

منبع: آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: