واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

بانك ها وام را گران مي دهند

روزنامه همشهري در شماره چهارشنبه 18 فروردين در تشريح تيتر يك، نوشت: برخي از بانك‌ها وام بانكي را با سود 22درصد پرداخت مي‌كنند اما با توجه به اينكه 20درصد وام پرداختي را به‌عنوان وثيقه نزد خود نگه مي‌دارند، در نهايت تسهيلات با سود حدود 26درصد براي مشتري تمام مي‌شود.
تدبیر24 :اين روزنامه با انتشار عنوان نگراني مديريت شهري از قطع درختان باغ ها، نوشت: موضوع قطع درختان باغي در محله دروس ديروز در نخستين جلسه علني شوراي شهر در سال 95 مطرح و تصميم نهايي بر آن شد تا بازديد مشتركي از سوي مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران و رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر به همراه كارشناسان مربوطه از اين باغ انجام شود تا صحت و سقم خبر قطع درختان اين باغ را‌ بررسي شكنند. خبر قطع درختان اين باغ در تعطيلات نوروز منتشر شد و از همان زمان تاكنون نيز از سوي مسئولان مديريت شهري پيگيري شده است.
روزنامه همشهري با اشاره به عنوان 1.3 ميليون مددجو پشت نوبت بهزيستي، آورد: سازمان بهزيستي كشور به عنوان نهاد اصلي حامي معلولان، بيش از جمعيتي كه تحت پوشش دارد، پشت درهاي خود با معلولاني مواجه است كه در انتظار پيوستن به اين سازمان و استفاده از خدمات آن هستند. هم اكنون در مجموع يك ميليون و 286 هزار و 829 نفر تحت پوشش بهزيستي هستند و 95 هزار نفر بيش از اين جمعيت يعني يك ميليون و 364 هزار و 459 نفر در سامانه ويژه سازمان ثبت نام كرده اند و به اصطلاح پشت نوبت هستند.
بازار 1.7 هزار ميليارد دلاري جنگ در جهان، عنوان ديگر اين روزنامه است، در اين مطلب مي خوانيم: در سال 2015 جهان روزهايي ناآرام و پرتلاطم را پشت‌سر گذاشت و حالا نتايج يك گزارش جديد نشان مي‌دهد كه شعله‌ور شدن آتش جنگ باعث شده تا براي نخستين‌بار از سال 2011 هزينه‌هاي نظامي جهان در اين سال رشد مثبت پيدا كرده و به حدود 1.7 تريليون دلار برسد. براساس گزارش مؤسسه تحقيقات صلح استكهلم (SIPRI) با وجود روند نزولي هزينه‌هاي نظامي كشورهاي جهان از سال2011، بار ديگر در سال2015 مجموع هزينه‌هاي نظامي كشورهاي مختلف نسبت به سال قبل رشدي يك درصدي پيدا كرده است. تخمين اين مؤسسه نشان مي‌دهد كه در سال2015 درمجموع كشورهاي جهان 1700ميليارد دلار خرج تسليحات و تجهيزات نظامي كرده‌اند.
روزنامه همشهري در ستون يادداشت با انتخاب عنوان «مجلس و كاربرد بودجه براي مقاوم سازي اقتصاد» به قلم احمد يزدان پناه اقتصاددان، مي نويسد: اگر قرار است با جديت علمي و عملي (نه با كلمه) اقتصاد كشور براي مقابله با تكانه‌هاي خارجي و داخلي مقاوم‌سازي شود و رشد اقتصادي هدفگذاري‌شده 5درصد در سال‌جاري تحقق يابد، كارها و اقدامات هماهنگ و هدفمند بسياري در حوزه سياستگذاري پولي و مالي و اجرا و نظارت مؤثر بر عملياتي شدن آنها بايد صورت گيرد. مجلسيان در اين 45 روزه عمر خدمتي خود اين فرصت را دارند تا با بررسي عالمانه سياست‌هاي پولي كه 2محور درآمدها و مخارج دولت آن‌را شكل مي‌دهند، اين سياست را در خدمت رشد توليد ملي و اشتغال درآورند. در اين يادداشت مختصر و دور از مباحث فني مراد آن است كه به نقش «ضريب فزاينده پولي» اشاره شود. بيشتر ما كم و بيش با مفهوم «ضريب فزاينده پولي» به‌خاطر تحميل تورم رقمي بالا و مزمن سياست‌هاي قبل بر جامعه آشنايي داريم.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «اصرار آمريكا برگزينه تحريم»، «سايه قره باغ بر نشست سه جانبه همسايگان در رامسر»، «فهرست وعده ها و اولويت هاي دولتي براي امسال»، «زراعت در كلانشهرها»، «تحريم هاي علمي ايران» و «آخرين رويارويي گروهي قهرمانان آسيا» را منتشر كرد.
برچسب ها: تدبیر24 وام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: