واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
ولی‌الله شجاع‌پوریان:

به مجلس نهم نمره قبولی نمی‌دهم

تدبیر24 :عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد نهمین دوره قوه مقننه به آستان گفت: به مجلس نهم نمره قبولی نمی‌دهم، چراکه افت سطح تجربیات، پایین‌آمدن کیفیت تحصیلات نمایندگان، نبود مدارک از دانشگاه‌های معتبر در این مجلس به بالاترین سطح خود رسید، به‌طوری‌که شاهد ضعیف‌ترین مجلس از نظر تعداد نیروهای متخصص  در ادوار مجلس بودیم و همین موضوع موجب شد سطح کارشناسی در این مجلس به‌شدت کاهش پیدا کند.

ولی‌الله شجاع‌پوریان افزود: کمیاب‌شدن نمایندگان باتجربه در کمیسیون‌های تخصصی، تأثیر خود را در بررسی طرح‌ها و لوایح نشان داده و این تأتیر مشهود و نیاز به واکاوی دارد. در مجلس نهم، بخشی از نمایندگان از حداقل ظرفیت‌های اخلاقی و اسلامی لازم بهره برده بودند و آن جمله معروف حضرت امام‌(ره) که مجلس را عصاره فضائل ملت قلمداد کردند، در عملکرد و رفتار بعضی از نمایندگان این دوره مشهود نبود، همچنین چهره بیرونی مجلس به‌خاطر عملکرد برخی از این نمایندگان، در چشم مردم به تصویری از محل بی‌اخلاقی و بی‌احترامی به دولت تبدیل شد. برخوردهای دور از نزاکت و استفاده از تعابیری به دور از اخلاق با وزرا و نمایندگان دولت حاکی از این است که یکی از ضعیف‌ترین مجالس از منظر اخلاق اسلامی را شاهد بودیم. در چشم مردم که به عنوان ناظران حقیقی پیگیر فعالیت نمایندگان بودند، مجلس نهم از جایگاه نظارتی خود فاصله گرفت. همچنین مجموع نمایندگان در برخورد با برنامه‌های توسعه‌ای کشور و حل مشکلات مردم به سمت‌و‌سویی می‌رفت که تقابل جدی میان مجلس و دولت به‌ویژه در بررسی برجام ایجاد شد. با بررسی برخورد نمایندگان با مسائل هسته‌ای و روند مذاکرات، بی‌اطلاعی نمایندگان را مشاهده کردیم و دیدیم حتی کمیسیون تخصصی امنیت ملی، خیلی در جریان مباحث تخصصی و تحلیلی از منظر منافع ملی نبودند.

وی ادامه داد: براین‌اساس مجلس، کاملا منفعل و دست‌بسته در تقابل با دولت به جای نظارت دقیق و راهنمایی دولت، ایرادهای غیر‌معمول و حتی برخوردهای عجیبی از خود نشان می‌داد. همین نمایندگان در مسئله هسته‌ای، داعیه‌دار دفاع از منافع ملی شدند و گاهی بیش از آنچه جایگاه مجلس است، رویکرد دوگانه کاملا تقابلی و چالشی از خود نشان دادند. در مجلس، بحث‌هایی به دور از عرف سیاسی بود و سطح نظارت مجلس و نماینده ما آن‌قدر افت پیدا کرد که برخی قدم‌زدن و ‌ گفت‌وگوی وزیر خارجه ما با همتای خارجی خود را برنمی‌تابیدند.

ولی‌الله شجاع‌پوریان در خاتمه اظهاراتش گفت: یکی از خطاهای این مجلس در بررسی برجام، دعوت از کسی بود که مسئولیت شکست مذاکرات را در دولت‌های گذشته برعهده داشت. جلسه با سعید جلیلی و گرفتن اطلاع از او که نتوانست مذاکرات هسته‌ای را به نتیجه برساند، نشان می‌دهد با حضور یکی از رقبای روحانی، برخی از نمایندگان مجلس به‌دنبال انجام حرکتی تقابلی علیه موفقیت‌های دولت یازدهم بودند و شاید تصور نمایندگان این بود اگر دولت بتواند از سد این پرونده کهنه با موفقیت بگذرد، تأثیرش را بر انتخابات مجلس دهم خواهد گذاشت و این تقابل تا حدودی برای حفظ بقای خود نمایندگان بود و آنچه ملت در انتخابات مجلس  کردند، برخلاف خواست آنها بود.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 مجلس نهم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: