واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

آتش بس در یمن همراه با تهدید سعودی ها آغاز شد

آتش بس مورد توافق دریمن درحالی ازدقایقی پیش (بامداد دوشنبه) اجرایی شد كه درگیری های روزیكشنبه وتهدید تازه ائتلاف سعودی ابهام های تازه ای درباره سرنوشت این آتش بس ایجاد كرد.
تدبیر24 :به گزارش رسانه های منطقه، آغاز این آتش بس كه به ابتكار سازمان ملل متحد مورد موافقت طرف های درگیر در این جنگ قرار گرفت، ازساعت 21 به وقت گرینویچ به اجرا در آمد.
ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی دربیانیه ای تهدید كرد: حق پاسخگویی به هرگونه حمله ای در دوره آتش بس را برای خود محفوظ می داند.
درهمین حال، سرتیپ احمد العسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اعلام كرد كه فرماندهی ائتلاف به آتش بس دریمن پایبند خواهد بود.
وی درین حال تهدید كرد كه نیروهای ائتلاف واكنش به هرگونه نقض آتش را برای خود محفوظ می دارد. همزمان با این تهدید، رسانه های عربی از جمله الجزیره در زمینه سازی برای حملات آتی ائتلاف عربی ، مدعی نقض زودهنگام آتش بس توسط انصارالله شدند.
تا كنون چندین بار تلاش برای رفع مناقشه یمن كه موجب یك بحران انسانی در فقیر ترین كشور عربی شده است ، با شكست روبرو شده و تهدیدهای جدید سعودی ها موفقیت آتش بس جدید را نیز در هاله ای از ابهام قرار داده است.
با گذشت یك سال از تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن، مقاومت مردم در برابر حملات همچنان ادامه دارد.
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند. عربستان و متحدانش در این مدت جنایات زیادی مرتكب شده از جمله جنگنده های عربستان اواخر اسفند ماه سال گذشته در یكی از خونبارترین حملات به بازاری در استان حجه 119 نفر را به خاك و خون كشیدند و برای كاستن از فشار محكومیت جهانی ، وعده كاهش حملات و آتش بس را دادند.
برچسب ها: تدبیر24 یمن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: