واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

نفت ۵۰ دلاری می شود

در آستانه نشست اوپک، مدیران غول های نفتی جهان پیش بینی های خود را در خصوص قیمت نفت در آینده ارائه دادند.
تدبیر24 :خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: «توربجورن تورنکویست» مدیر اجرایی گروه «گانوور» روز سه شنبه در نشست جهانی فایننشال تایمز در شهر «لوزان» سوئیس گفت: «قیمت پایین را پشت سر گذاشته ایم. این قطعا آغاز پایان کاهش بهای نفت است.»

قیمت نفت پس از آنکه به پایین ترین سطح خود در بیش از ۱۲ سال گذشته سقوط کرد، اکنون در حال بهبود است. بزرگترین تاجران نفت جهان در حالی در سوئیس با یکدیگر دیدار کردند که اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان بزرگ آماده می شوند تا ۱۷ آوریل در شهر «دوحه» قطر در خصوص کاهش سقف تولید با یکدیگر به بحث و بررسی بپردازند. به گفته تورنکویست، معامله گران نفت سال گذشته از افزایش نوسانات قیمت این محصول بهره مند شدند و این روند باید ادامه یابد.

تورنکویست گفت: «ما همچنان نوسانات بسیاری را شاهد خواهیم بود. اما این نوسانات این بار صعودی است.»

«جرمی ویر» مدیر عامل شرکت ترافیگورا معتقد است تا پایان سه ماهه سوم باید در عرضه و تقاضای جهانی نفت خام توازن ایجاد شود تا از اشباع کنونی بازار ممانعت به عمل آید.

ویر گفت: «من معتقدم که ما شاهد کف قیمت خواهیم بود مگر اینکه نوعی وضعیت فاجعه بار سیاسی و یا غیر سیاسی وجود داشته باشد.»

بهبود قیمت

«مارکو دوناند» مدیر عامل گروه انرژی «مرکوریا» گفت زمانی که قیمت نفت به تازگی به کمتر از ۲۸ دلار کاهش یافت، سیگنال مثبتی برای نفت بود زیرا باعث شد پروژه های بزرگ تولیدی لغو شود.

او گفت: «ما پیش بینی می کنیم بازار روند بهبود را آغاز کند و ما در سال آینده شاهد نفت ۵۰ دلاری باشیم.»

«پیر آندوراند» مسئول ارشد بخش سرمایه گذاری در صندوق تامینی «آندوراند» مستقر در شهر «لندن» گفت: «بازار نفت است در آغاز یک روند چند ساله است به گونه ای که قیمت نفت امسال به ۶۰ دلار و سال ۲۰۱۷ به ۸۰ دلار افزایش خواهد یافت.»

نفت خام برنت، به عنوان معیار بین المللی، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت و با رشد یک درصدی به ۴۳٫۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

ذخایر انبوه

«الکس بیرد» مسئول بخش نفت در شرکت «گلنکور» کمتر از دیگران به بهبود قیمت ها امید دارد و معتقد است بازار جهانی در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی را ذخیره کرده است.

بیرد گفت: «ما امیدواریم به سمت یک توازن حرکت کنیم، اما من فکر نمی کنم این توازن مجدد سریع اتفاق بیافتد. ما هنوز ذخایر عظیمی برای تغذیه در اختیار داریم.»

مدیران تجاری به اتفاق آرا پیش بینی کرده اند که تولید نفت از ایران کندتر از حد انتظار به زمان پیش از تحریم ها باز گردد.

«ایان تیلور» مدیر عامل گروه «ویتول» به عنوان بزرگترین معامله گر مستقل نفت در جهان گفت: «هنوز موانعی برای از سرگیری تولید در ایران وجود دارد.»

تیلور گفت صنعت نفت که تجارت برجسته ای برای معامله گرانی چون ویتول و گانوور در سال ۲۰۱۵ بود، احتمالا در سال ۲۰۱۵ زمینه های کمتری خواهند یافت. تورنکویست گفت: «امسال سخت تر خواهد بود.»
برچسب ها: تدبیر24 نفت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: