واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳

بدهي 10 هزار ميليارد توماني وزارت نيرو به بخش خصوصي و بانک‌ها

وزير نيرو در مورد وضعيت تامين آب و برق در کشور اظهار کرد: آبرساني وضعيت مطلوب دارد و برق کشور نيز خاموش نخواهد شد.

به گزارش تدبیر24 به نقل ازايسنا، مجيد نامجو در نشست امضاي تفاهم نامه تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهران گرماي بيش از 43 درجه را تجربه کرديم و مدت روزهاي گرم نيز طولاني شده است. بنابراين مصرف آب از دو ميليون و 500 هزار متر مکعب در شبانه روز به سه ميليون و 400 هزار متر مکعب در شبانه روز رسيده است.وي افزود: با وجود اين که همکاران ظرفيت خوبي را در آبرساني ايجاد کرده‌اند اما بابت همان چند ساعتي که افت فشار و قطعي آب رخ داد از مردم بايد عذرخواهي کنيم. وزير نيرو با اشاره به لزوم صرفه جويي در مصرف آب و برق توسط مردم گفت: مخازن آب در حال حاضر فشار مناسبي را مي‌گيرند و اگر اين روند ادامه پيدا کند مشکلي نخواهيم داشت.

نامجو با تاکيد بر اين‌که در سامانه غرب و شرق ذخيره آب به ميزان لازم وجود دارد گفت:‌ از لحاظ تامين آب مشکلي نداريم.وي در مورد افزايش ميزان مصرف برق نيز گفت: پيک مصرف برق بيش از 45 هزار مگاوات شد و همه نيروگاه‌هاي ما در سراسر کشور در مدار بهره برداري قرار گرفتند و با ظرفيت بالا در حال کار هستند.

وزير نيرو با اشاره به اين‌که به خاطر افزايش درجه حرارت و شرايط موجود تجهيزات برق نيز دچار آسيب مي‌شوند گفت: افزايش گرما باعث شده تجهيزات در برخي نقاط دچار مشکل شوند. اما بايد کمک کنيم و همه دست به دست هم دهيم تا با کمي مراعات و صرفه‌جويي 10 تا 15 درصدي از خدمات آب و برق بهره‌مند شويم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود تاکيد کرد که علاوه برمواردي که بيان شد در حوزه آب ايران توافق‌هايي نيز با کشورهاي همسايه براي استحصال آب دارد.وزير نيرو در مورد ميزان بدهي وزارت نيرو گفت: وزارت نيرو گردش مالي بزرگي دارد و هدف گذاري شده که بتوانيم سالانه پنج هزار مگاوات به ظرفيت کشور افزوده کنيم، علاوه بر آن سدهاي زيادي نيز سال به سال ساخته مي‌شوند.

بنابراين چهار تا پنج ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در بخش‌ آب صورت مي‌گيرد.نامجو تصريح کرد: ‌در طول ساليان گذشته ظرفيت خوبي در بخش آب و برق ايجاد شده و سال به سال بر ظرفيت و توانمندي براي ياري وزارت نيرو بيشتر فراهم شده است.وي ادامه داد: در حال حاضر ميزان بدهکاري وزارت نيرو به بخش خصوصي حدود پنج تا شش هزار ميليارد تومان است. وزير نيرو با تاکيد بر اين‌که اگر بانک‌ها را نيز مدنظر قرار بگيريم مجموع بدهکاري وزارت نيرو به بانک‌ها و بخش خصوصي بيشتر از 10 هزار ميليارد تومان مي‌شود گفت: بر اساس مصوبه جديد دولت بدهي بانک‌ها مي‌تواند به دولت منتقل شود و از طريق سهام بازپرداخت شود.

نامجو گفت: اگر چنين اتفاقي بيفتد وزارت نيرو هم از اين مصوبه بهره‌مند مي‌شود و بدهي بانکي‌ آن صفر خواهد شد که مي‌تواند ظرفيت جديدي براي بخش خصوصي براي گرفتن وام باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: