واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
وزیر اطلاعات دولت اعتدال

نباید رقیب انتخاباتی را خس و خاشاک خواند

افزایش اعتماد جامعه نسبت به وزارت، دفاع از حقوق عامه و عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، نهادینه کردن امنیت پایدار بدون امنیتی کردن فضای کشور، توسعه هدفمند همکاری اطلاعاتی و ...
تدبیر24: استقبال بی‌نظیر از امنیتی‌ترین وزیر کابینه شاید به یک رویا برای بسیاری از اذهان تبدیل شده باشد چرا که در اذهان عمومی، ساختار وزارت اطلاعات به نحوی است که کمتر کسی تصور می‌کند با توجه به نام و آوازه این وزارتخانه راهبردی و مهم مردم عادی هم بتوانند ارتباط خیلی نزدیکی با وزیر آن برقرار کنند. شاید این سخن وزیر اطلاعات در 25مرداد بود که این تصور را شکست: « ابتدا باید در خدمت مردم باشیم و امنیت را با سربازان گمنام امام زمان(عج) محقق‌تر کنیم تا مردم با آسایش و آرامش بیشتر زندگی کنند.» شاید هم وقتی او در جلسه دفاع از خود در مجلس اینچنین گفت که «هماهنگی و تعامل سازنده میان جامعه اطلاعاتی کشور، هماهنگی کامل با ارکان دولت و نظام و ادامه مشاوره اطلاعاتی به مدیران نظام، افزایش اعتماد جامعه نسبت به وزارت، دفاع از حقوق عامه و عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، نهادینه کردن امنیت پایدار بدون امنیتی کردن فضای کشور، توسعه هدفمند همکاری اطلاعاتی و به کارگیری هوشمندانه دیپلماسی در سیاست خارجی با هماهنگی دستگاه‌ دیپلماسی و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی در جهت تقویت امنیت کلی از جمله رویکردهای ملی بنده در مدیریت وزارت اطلاعات خواهد بود.» این پیام را منتقل کرد که برداشت‌های خشک و رسمی از وزارت اطلاعات صحیح نیست و این وزارتخانه سعی در گام‌برداشتن بیشتر در مسیر تغییرات مثبت می‌کند. پس از جلوس علوی بر کرسی مصلحی لبخندهایی بر لب‌ها نشست چرا که همگان با مشی اعتدالی او آشنا بودند به‌ویژه با عملکرد و رفتار او در برهه‌های مختلف سیاسی که پیش از رسیدن به کرسی وزارت اطلاعات به وضوح نمایان بود. وزیر اطلاعات این روزها به لامرد یکی از شهرهای استان فارس سفر کرده و در آنجا مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفته است. اگرچه این شهر زادگاه اوست اما مردمانی از جنس ایران دارد و نمونه کوچکی از 75 میلیون ایرانی هستند.
بیشترین مشکلات بر اثر افراطی‌گرایی‌بود
وزیر اطلاعات در این سفر در جمع‌های مختلف سخنرانی کرد. علوی در جمع نخبگان و فرهیختگان لامرد گفت: باید همگی برای ایجاد یک فرهنگ همگرایی در کشور تلاش کنیم. فارس نوشت؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد علوی اظهار کرد: بیشترین مشکلات کشور بر اثر افراطی‌گرایی‌ها بوده و روش اعتدال‌گرایی را قرآن کریم پسندیده است. فرهنگ ایمانی باعث ایجاد امنیت، رونق و افزایش رشد اقتصادی در یک اجتماع می‌شود اما اگر یک جامعه از ایمان به کفر روی پیدا کند امنیت و رشد اقتصادی در آن جامعه کاهش می‌یابد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه روزی در کشور عده‌ای با یک گرایش روی کار می‌آمدند و عده‌ای را عوض می‌کردند، اظهار کرد: دیگر این روش جواب نمی‌دهد و هیچ توجیهی ندارد عده‌ای را که فرزندان کشورمان هستند به حاشیه بکشانیم. علوی ادامه داد: زمانی که انتخابات تمام شد نباید کسی رقیب انتخاباتی دیگر خود را خش و خاشاک بپندارد بلکه باید دست مهربانانه به سوی یکدیگر دراز شود. اگر این‌گونه اختلافات‌ انتخاباتی چه در سطح کشور و چه در منطقه لامرد و مهر نبود و کنار گذاشته می‌شد تا به حال پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته بود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر نقاط کشور به حق خودشان رسیده‌اند و ارتقا یافته‌اند، بیان داشت: دیگر نباید نسبت به یکدیگر بی‌مهری کنیم. وزیر اطلاعات دولت یازدهم اضافه کرد: تمام اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید زیر چتر رهبری قرار گیرند و در سازندگی کشور کمک کنند تا هرچه سریع‌تر کشورمان از این وضعیت خارج شود. علوی تاکید کرد: تمام مناطق کشور باید احساس برادرانه داشته باشند و چه دلیلی دارد مسلمانان یک شهرستان برای مسلمانان شهرستانی دیگر در کشور مشکل درست کنند، باید در چارچوب مهندسی شده راه اسلام حرکت کنیم چراکه دین ما می‌گوید همگی باید با هم متحد باشیم. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گرایش‌های سیاسی در انتخابات بسیار است اما پس از آن باید تمام شود.باید همگی برای ایجاد یک فرهنگ همگرایی در کشور تلاش کنیم چراکه این استان و آن استان ندارد.
به نوعی عمل شود که ناامنی در فکر‌ها از بین برود
حجت‌الاسلام علوی پس از بازگشت از لامرد هم گفت: وزارت اطلاعات باید بستر‌های امنیت را تامین کند و زمینه‌های ضد امنیتی را کاهش دهد و باید به نوعی عمل شود تا در فکر‌ها ناامنی از بین برود. مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان اطلاعات تهران صبح دیروز با حضور وزیر اطلاعات، استاندار تهران و اعضای شورای تامین استان برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت مقوله امنیت در جامعه اظهار کرد: امنیت مساله مهمی است اما همه ما باید تلاش کنیم اضافه بر تولید امنیت احساس امنیت را هم به مردم هدیه کنیم. علوی افزود: باید علاوه بر وجود امنیت، احساس امنیت هم در جامعه باشد تا همگان از برکات آن بهره‌مند شوند و زمینه‌های شکوفایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی فراهم شود. وزیر اطلاعات تصریح کرد: کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته‌اند و علاقه‌مند به رشد این نظام هستند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته در این رابطه پیشگیری مقدم بر درمان است. نباید بگذاریم زمینه‌های ناامنی به وجود آید تا بعد با پدیده‌های ضدامنیتی و ناامنی مبارزه کنیم. وزیر اطلاعات افزود: برقراری امنیت باید درچارچوب باشد. خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی و غیرعمدی باشد گذشت می‌کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی اگر سهوی هم باشد نمی‌گذرد. وی خاطر‌نشان کرد: در بحث مسائل اطلاعاتی از یک طرف با حق‌ا... و نطام مقدس جمهوری اسلامی و از طرف دیگر با حق‌الناس مواجه هستیم. فقط در موقع اضطرار باید از احکام اولیه عبور کنیم و سراغ احکام ثانویه برویم نباید با بی‌دقتی و تراشیدن احکام ثانویه از احکام اولیه عبور کرد. علوی گفت: نیروهای اطلاعاتی حق ندارند وابستگی سیاسی خود را در کار بیاورند و فقط باید تحت سیاست‌های مقام معظم رهبری عمل کنند و وقتی سیاست ایشان حمایت از دولت برای پیشبرد کارهاست ما حق نداریم به‌گونه‌ای دیگر عمل کنیم. وزیر اطلاعات تاکید کرد: در تامین امنیت باید به کارهای اصلی بپردازیم و در جامعه باید برای تامین امنیت مسائل اصلی مانند نیاز جامعه به آزادی و پویایی در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی را در نظر گرفت. وزارت اطلاعات باید بستر‌های امنیت را تامین کند و زمینه‌های ضدامنیتی را کاهش دهد و باید به نوعی عمل شود تا در فکر‌ها ناامنی از بین برود و این کار سختی است اما انشاا... انجام خواهیم داد. اینکه با امنیتی کردن فضا ناامنی را کاهش دهیم هنری محسوب نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: