واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

شجاعت پذیرش تحول

امروز برای کاهش مشکلات بیماران دیالیزی و پیوندی و توسعه بخش‌ها و مراکز خدماتی مربوطه و افزایش حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از بیماران دردمند، نیاز به چانه‌زنی‌های جدی سیاسی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف به‌خوبی احساس می‌شود
تدبیر24 : بهروز برومند-گسترش دامنه خدمات انجمن بیماران کلیوی در سراسر کشور و نیاز به حضور قدرتمند این انجمن در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی و برای تبیین اهداف و گسترش خدمات مربوطه در داخل و حتی خارج از کشور، سپردن امور اجرائی و مدیریتی به مدیران جوان‌تر و با تحصیلات بالا و آشنا به امور بیماران کلیوی را اجتناب‌ناپذیر کرده است. امروز برای کاهش مشکلات بیماران دیالیزی و پیوندی و توسعه بخش‌ها و مراکز خدماتی مربوطه و افزایش حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از بیماران دردمند، نیاز به چانه‌زنی‌های جدی سیاسی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف به‌خوبی احساس می‌شود. اگر سکان مدیریت این انجمن به چهره‌های توانمند، لایق و دلسوز بیماران سپرده شود، یکی از خروجی‌های آن، کاهش رنج و سختی مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی در سراسر کشور خواهد بود. مردم می‌دانند مخارج انجمن‌های خیریه سلامت‌محور، صرفا با حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در سراسر کشور تأمین می‌شود. مدیریت فعلی انجمن نیز تلاش‌هایی كرده است؛ اما پیشنهاد می‌شود با واگذاری امور به چهره‌های جوان، از هوشمندی و امکان بهره‌گیری آنان از تکنولوژی‌های روز دنیا و روش‌های پیشرفته مدیریتی در راستای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر انجمن و اهداف بنیان‌گذارانش بهره گرفته شود.

در ماه‌های اخیر جدایی اعتراضی یکی از اعضای پیشین هیأت‌مدیره که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه حساس اطلاع‌رسانی و ارتباطات انجمن بیماران کلیوی، از عوامل اصلی توجه رسانه‌ها به انجمن بوده و سال‌ها در این عرصه بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت کرده است، مسائلی را در پی داشت. این اتفاق در شرایطی رخ داده که مرحوم مصطفی قاسمی، رئیس فقید انجمن که خود از بیماران دیالیزی و پیوند کلیه بود و زحمات زیادی در راستای توسعه کمی و کیفی این انجمن متحمل شد، نیز پس از تحمل سال‌ها درد و رنج دیالیز، چندی قبل چشم از جهان فروبست. این‌گونه تشکل‌ها، به معنای واقعی از نمودهای مشارکت شهروندان در امر بااهمیت سلامت در کشور به شمار می‌رود که به دلیل هزینه‌ها و مسائل آن، تنها از عهده دولت بر نمی‌آید؛ به‌هرحال باید با ایجاد تحولات ساختاری در مدیریت انجمن‌های خیریه سلامت‌محور، روش‌های قدیمی را کنار گذاشت؛ چراکه پاسخ‌گوی تحولات امروز نیست.

برچسب ها: تدبیر24 برومند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: