واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

عضو اتاق بازرگانی تهران: اقتصاد احتیاجی به دخالت دولت ندارد

تدبیر24 : عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قرار گرفتن در پسابرجام می گوید: برداشته شدن محدودیت‌ها از جانب غرب، باعث می‌شود که مردم دیگر شاهد «چه کنم چه کنم»، «انتظار» و البته عدم تصمیم گیری نباشند. همچنین تاکید، این است که رکود در اقتصاد فقط دلایل بیرونی ندارد و تصمیم‌های غلط، فساد و... در خود نمایی مشکلات اقتصادی سهم مهمی دارند.

حمید حسینی در گفت و گو با آستان ادامه می دهد: در شرایط جدید اگر فضا به گونه‌ای باشد که نقدینگی ۸۰ هزار میلیارد تومانی در مسیر تولید قرار بگیرد و به جای سپرده شدن به دلالان و واسطه‌ها، به بخش سرمایه گذاری تزریق شوند هم در رونق اقتصادی تاثیرگذاری قابل توجهی خواهد داشت و هم اینکه دولت می‌تواند ارز را تک نرخی کند تا از این طریق امکان مقابله لازم با فساد و دلالیسم را داشته باشد. البته این شرایط، به شرطی است که از جانب سیستم مدیریتی و نظام این اراده مشاهد شود که با اعمال تغییر، فضای تصمیم گیری اقتصادی را به سمتی هدایت کنند تا توسعه محقق شود. در غیر اینصورت تحت هیچ شرایطی نمی‌توان نسبت به بهبودی وضعیت امید داشت و پسابرجام هم نمی‌تواند چاره کار باشد.

این چهره اقتصادی اصلاح طلب افزود: باید این در نظر گرفته شود که اقتصاد حالا که تحریم ها برداشته شده اند، احتیاج چندانی به دخالت دولت ندارد و به همین دلیل، لازم است تا ساز و کاری ترتیب داده شود که فضا را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند، چرا که مشکل اصلی اقتصاد در ایران، نفوذ غیر لازم دستگاه‌های دولتی در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌ها است. دخالت دولت در شرایطی مشاهده می‌شود که قانون نانوشته‌ای در اقتصاد اینطور حکم می‌کند که فعالیت بخش خصوصی تحرکات فساد آورد و دلالیسم را با محدودیتهای قابل توجهی مواجه می‌کند که ناگفته پیداست، در این صورت اهداف اقتصادی امکان تحقق بهتر و بیشتری پیدا خواهند کرد و لذا اقتصاد سیر در مسیر صعود را تجربه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: