واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

زندگی و طول عمر جوانان معتاد اندک است

تدبیر24 : جواناني كه به سمت مواد مخدر سوق مي‌يابد زندگي و طول عمر آنها 50 درصد نسبت به ساير افراد جامعه كاهش مي‌يابد و سلامتي آنها با چالش‌هاي بسياري همراه مي‌شود.
زندگی و طول عمر جوانان معتاد اندک است

رئيس انجمن پزشكان عمومي با بيان اينكه زندگي و طول عمر جوانان معتاد 50 درصد كمتر از افراد عادي است، عنوان داشت: جوانان ما از عوارض اعتياد به ويژه از نوع صنعتي آگاهي مناسبي ندارند.

ايرج خسرونيا اظهارداشت: وسايل ارتباط جمعي همچون راديو و تلوزيون و شبكه‌هاي اجتماعي در پيشگيري از اعتياد مي‌توانند نقش بسيار مهمي را ايفا كنند.

وي بر لزوم نمايش زندگي فلاكت بار معتادان توسط رسانه‌هاي جمعي اشاره كرد و افزود: اعتياد عوارض بسيار زيادي را به همراه دارد و سبب بروز مشكلات شديدي در جوامع مي‌شود بنابراين پيشگيري از اين معضل اجتماعي يك ضرورت است و همه بايد دست به دست هم دهيم تا اقدامات لازم را جهت پيشگيري از اعتياد انجام دهيم.

رئيس انجمن پزشكان عمومي ادامه داد: رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بسيار حائز اهميت است و در صورت تحقق اين موضوع به صورت كامل و جامع مي‌توانيم به كاهش اعتياد و پيشگيري از مصرف مواد مخدر اميدوار باشيم. وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشكي و انجمن‌هاي علمي نيز در اين راستا مي‌توانند همكاري داشته باشند و برنامه‌هاي زيادي را همگام با ساير دستگاه‌ها ايفا كنند.

خسرونيا با تأكيد بر اينكه بايد جوانان را آموزش داد و اطلاعات آنها و خانواده‌هايشان را بروز كرد، افزود:  بخشي از كتاب‌ها و ساعت‌هاي درسي بايد به موضوع پيشگيري از اعتياد و مبارزه اجتماعي با مواد مخدر اختصاص يابد چرا كه اين معضل در حال فراگير شدن است و بايد جهت خشكاندن ريشه‌هاي آن به صورت جدي گام برداشت.

وي ريشه اعتياد را در كشور فقر، مشكلات مالي و عدم مطالعه مطبوعات توسط مردم برشمرد و اظهار داشت: سواد مطبوعاتي و اشتغال در پيشگيري از اعتياد بسيار موثر است و هرچند كه اعتياد علل مختلفي مي‌تواند داشته باشد ولي عمده ريشه آن فقر و بيكاري بوده و لازم است كه مسئولان و دست‌اندكاران گام‌هاي اساسي را در اين زمينه بردارند.

رئيس انجمن پزشكان عمومي به عوارض اعتياد اشاره كرد و گفت: اينكه امروزه دختران و جوانان درگير معضل مواد مخدر مي‌شوند نشان از عدم آگاهي و دانش آنها دارد؛ چرا يك زن ايراني براي كسب زيبايي دست به هركاري مي‌زند كه سرانجام آن نابودي زندگي است؟! اين مسئله بايد ريشه يابي شود و اقدامات لازم براي اين موضوع صورت گيرد.

خسرونيا با بيان اينكه جوانان ما از عوارض اعتياد به ويژه از نوع صنعتي آگاهي مناسبي ندارند، تصريح كرد: اعتياد به مواد صنعتي علاوه بر اينكه زندگي فرد را به خطر انداخته، جامعه را با مخاطرات زيادي همراه مي‌كند. امروزه بسياري از تصادفات شبانه و قتل و نزاع‌ها به دليل توهم ناشي از روان‌گردان‌ها به وقوع مي‌پيونند و افراد جامعه بايد نسبت به اين مسائل آگاه و هشيار باشند.

وي در پايان خاطر نشان ساخت: جواناني كه به سمت مواد مخدر سوق مي‌يابد زندگي و طول عمر آنها 50 درصد نسبت به ساير افراد جامعه كاهش مي‌يابد و سلامتي آنها با چالش‌هاي بسياري همراه مي‌شود لذا با همكاري همه مردم و مسئولان بايد اقدامات اساسي براي پيشگيري اجتماعي و مبارزه با مواد مخدر صورت گيرد.
برچسب ها: تدبیر24 اعتیاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: