واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

بهترین راهنما برای اطلاع از وضعیت قندخون

تدبیر24 :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آزمایش قند خون بهترین راهنما برای دانستن وضعیت قند خون است.

محسن اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مازندران، با بیان اینکه در دوران سالمندی بروز دیابت افزایش می‌یابد، گفت: شیوع دیابت در سالمندان سه برابر بیشتر و علائم بیماری نیز کمتر از افراد جوان است.

وی انجام آزمایش خون برای بررسی وجود قند خون بالا در سالمندان را ضروری دانست و افزود: این آزمایش باید به عنون جزئی از معاینه معمول سالمندان محسوب شود؛ چرا که در این افراد ماه‌ها پس از آسیب بافتی ناشی از افزایش قند خون، دیابت تشخیص داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کنترل عوارض ناشی از دیابت در سالمندان مشکل‌تر از سایر گروه‌های سنی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سکته‌های قلبی در مبتلایان به دیابت ممکن است با درد زیادی همراه نباشد و حتی گاهی بدون درد باشد، در صورتی که سالمند دیابتی هر یک از عوامل زمینه ساز بروز سکته قلبی نظیر چربی خون بالا را نیز داشته باشد، باید تحت نظر متخصص قلب و عروق بوده و از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش‌های طولانی مدت پرهیز کند.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان در صورت بروز هر گونه تغییر در بینایی و تاری دید باید بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنند، افزود: زخم پاها از دلایل شایع بستری شدن سالمندان دیابتی در بیمارستان است که باید هر روز بررسی شوند.

اعرابی در ادامه یکی از عوامل شکست در درمان دارویی دیابت سالمندان را بروز عوارض جانبی ناشی از درمان دانست و اظهار کرد: پایبندی کم به درمان مهم‌ترین علت شکست درمان در این افراد است که ناشی از سردرگمی در انتخاب دارو، اجتناب از مصرف دارو یا مصرف زیاد دارو است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت خانواده‌ها از سالمندان، افزود: آزمایش قند خون بهترین راهنما برای دانستن وضعیت قند خون بیمار است و اگر سالمندی نتواند قند خون خود را اندازه بگیرد، باید فرد دیگری این کار را انجام دهد.
برچسب ها: تدبیر24 قند خون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: