واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

آتش‌نشانان با تنفس مصنوعی بانویی را زنده کردند!+تصاویر

تدبیر24 :ساعت 11 و 24 دقیقه روز سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت ماه جاری بود که شهروندان اصفهانی با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تماس گرفتند و اعلام کردند که جسد زنی بر روی آب رودخانه زاینده رود شناور است.

براساس این گزارش، آتش‌نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام و پس از 120 ثانیه تلاش، موفق شدند، پیکر زن 65 ساله را از داخل آب بیرون بیاورند؛ و پس از آن، بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی را بر روی او انجام دادند و توانستند قبل از رسیدن تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، آب و خون را از داخل ریه‌های غریق، خارج کنند و نبض و تنفس او را به وی برگردانند.

یکی از شاهدان عینی حادثه که رضا نام داشت، گفت: زمانی‌که جسد بانوی مُسن بر روی رودخانه مشاهده شد، شهروندان با آتش‌نشانی تماس گرفتند و غواصان آتش‌نشان در کمتر از یک دقیقه با تجهیزات کامل در محل حاضر شدند.

وی افزود: شرایط محیط، بسیار ملتهب بود و مردمی که در صحنه حضور داشتند، بسیار نگران و وحشت‌زده بودند؛ زیرا این زن کاملا کبود شده بود و هیچکس، فکرش را هم نمی‌کرد که وی زنده باشد؛ اما سرعت، تسلط و مهارت آتش‌نشانان، نه تنها آرامش را به مردم القا کرد بلکه با چندین بار انجام عملیات احیا، توانستند حیاتی دوباره به وی ببخشند.

رضا تاکید کرد: علت وقوع حادثه را نمی‌دانم، اما این زن، بدون شک، زندگی‌اش را مدیون آتش‌نشانان است.

گفتنی است، در این عملیات، چهار غواص آتش‌نشان به نام‌های علی جهانگیری، بهنام جهانی‌فر، میلاد شفیعی و مسعود جمشیدی حضور داشتند و بانوی مُسن را پس از احیا، به عوامل اورژانس 115 تحویل دادند.












برچسب ها: تدبیر24 آتش نشان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: