واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۲۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
رئیس جمهور در جمع اعضای خانه کشاورز

کشاورزی موضوع مهم در توسعه و امنیت ملی/ تشکیل شورای عالی آب و محیط زیست پس از سال ها

من روستازاده‌ام و در کنار تحصیل کار کشاورزی داشتم و اگر دست پینه بسته افتخار است من هم در سن 11 سالگی و در تابستان به خاطر کار کشاورزی دست‌هایم پینه بسته بود . . .

تدبیر24 : رئیس‌جمهور در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز که صبح امروز در محل اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به تقدیرشدگان در این کنگره، گفت: ای کاش در میان عزیزانی که از آنها با اهدای لوح تقدیر شد چند نفر از بانوان نیز حضور داشتند چون در زمینه کشاورزی در سراسر کشور، خانم‌ها بار سنگینی را بر دوش داشته و دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با فضای کشاورزی بیگانه نیستم، ادامه داد: من روستازاده‌ام و در کنار تحصیل کار کشاورزی داشتم و اگر دست پینه بسته افتخار است من هم در سن 11 سالگی و در تابستان به خاطر کار کشاورزی دست‌هایم پینه بسته بود.

روحانی ادامه داد: شاید سود کار کشاورزی در مقایسه با بخش‌های دیگر بسیار کم باشد اما افتخار آن بسیار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کار کشاورزی افزود: سر و کار داشتن با طبیعت و در کنار طبیعت زندگی کردن کاری پسندیده و در کنار آن کشاورزی اساسا کاری خدایی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رویش بذر به دست خداوند است و در واقع زارع اصلی خداست، گفت: کشاورزان عزیز وسیله زراعت را فراهم می‌کنند.

روحانی کشاورزی را مایه افتخار همه دست‌اندرکاران این بخش دانست و اظهار داشت: کشاورزی بخش مهمی است که هم با توسعه کشور و هم با امنیت ملی در ارتباط است و در واقع بخش مهمی از امنیت ما مربوط به امنیت غذایی است.

وی با تاکید بر این نکته که به معضلات بخش کشاورزی آگاه است، به اهمیت حفظ منابع آب و خاک اشاره کرد و افزود: برخی خاک را ناچیز می‌دانند اما برای اینکه خاک به دست بیاید، میلیون‌ها سال تحولات مختلف رخ می‌دهد تا این خاک در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با خاک آماده برای کشت در سالیان گذشته بی‌رحمانه برخورد شده است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آنگاه که به فکر مسکن،  شهرسازی، ساخت و ساز، جاده، پل و هرگونه تغییر و تحول بر روی زمین بودیم، کمتر فکر کردیم که جای مناسب آن کار را پیدا کنیم و زمین آماده کشاورزی را تبدیل به محل ساخت سکونت نکنیم.

وی افزود: کمتر فکر کردیم که جایگاه شهر را به درستی انتخاب کنیم، باغ‌ها، درختان، ناجوانمردانه تخریب شدند و این تأسفی است که جبران آن سالیان دراز به طول خواهد انجامید، ما از لحاظ آب در مضیقه هستیم، کشور ما از نظر بارندگی جزو سرزمین‌های پر آب نیست، کشوری که بارندگی متوسط آن 230 تا 240 میلی‌لیتر است، می‌تواند جزو کشورهای خشک محسوب شود بنابراین باید قدر قطره‌قطره آب حیات این سرزمین را بدانیم و برای قدردانی از آب، نیاز به تدبیر داریم، نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه هستیم.

روحانی با بیان اینکه امان از این سرمایه که حرف هیچ‌کس را گوش نمی‌دهد، گفت: سرمایه فقط یک واژه را می‌شناسد و به دنبال آن می‌رود و آن واژه سود است، هر کجا سود بیشتر حاصل شود، سرمایه آنجا می‌رود. البته سودی توأم با امنیت و پایداری؛ توصیه هیچکس را گوش نمی‌دهد و هرچه بگویید کدام بخش نیازمند سرمایه است، او آهوی فراری است که به دنبال جایگاه سود می‌گردد.

وی افزود: این جا مداخله دولت لازم است، گاهی در برخی امور ممکن است بخش خصوصی به دلایلی حاضر نباشد همه سرمایه خود را سرمایه‌گذاری کند، اینجا جایی است که در کنار دولت، تشکل‌ها باید به صحنه بیایند و دست به دست هم دهند، اینجا جایی است که خیرینی که در صحنه‌های مختلف وقتی مورد نیاز یک امت است، با سود کم اما با اعتقاد به برکت آن سود کم به صحنه خواهند آمد.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم، بخش کشاورزی نه تنها غذای مردم را تأمین می‌کندو استمرار حیات جامعه است، بلکه هر روز ما از دسترنج کشاورزان قدردانی می‌کنیم، هر بار که در کنار سفره غذا قرار می‌گیریم و در پایان آن الحمد‌الله رب‌العالمین می‌گوییم، در واقع حمد خداوند متعال را به جای می‌آوریم و سپاس از همه افرادی که سفره مردم را رنگین کردند و غذای لازم را در اختیار ملت گذاشتند.

روحانی ادامه داد: می‌شود آن سفره را از دسترنج دیگر ملت‌ها هم رنگی کرد اما دیگر افتخاری نیست، فقط شکم‌ها سیر می‌شود اما روح و جان غذایی را نمی‌گیرد، افتخاری وجود ندارد که سفره ما سرزمین کشاورزی دیگران را آباد کند، از آمریکای لاتین گرفته تا شمال آفریقا و اروپایش و آسیای دورش، همه و همه آثاری از زرع و زراعت آنها در سفره ایرانی کم و بیش یافت می‌شود، این افتخاری برای ما نیست.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: کشوری که در سالهای گذشته در بهترین شرایط درآمد ارزی بود، سالانه حدود صد میلیارد دلار درآمد ارزی داشت، اما این درآمد در کجا سرمایه‌گذاری شد؟ چطور در این فرصت بزرگ ما نتوانستیم بخش‌های مختلف و در رأس آن بخش کشاورزی را احیاء کنیم، بخش کشاورزی ما سرمایه می‌خواهد، تخصص می‌خواهد.

به گفته وی، در همین دوره است که آب‌های زیرزمینی افت می‌کند، در همین دوره است که زمین شور و شورتر می‌شود، در همین دوره است که دریاچه ارومیه زیبا خشک می‌شود، در همین دوره است که زاینده‌رود زیبا به خشک‌رودی تبدیل می‌شود، نگویم هامونش، کارونش، همه جا امروز با مشکل مواجه هستیم، می‌دانید از طبیعت باید استفاده کنیم، ستیز با طبیعت، ستیز با خودمان است، ما از مرتع باید استفاده کنیم اما ستیز با مرتع یعنی نابودی مرتع، یعنی نابودی خاک و یعنی کمبود آب.

روحانی در ادامه سخنانش متذکر شد: با طبیعت ستیز نکنیم، از طبیعت منصفانه استفاده کنیم، دولت در زمانی که مسئولیت را برعهده گرفت، با آمار و ارقام دهشتناکی مواجه شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: شاید اولین عزیزی که با او آمار را مرور کردیم، همین آقای کلانتری بود، او که زحمات زیادی برای این بخش کشیده است و انشاء‌الله می‌کشد و این مسئولیت خود را ادامه می‌دهد و در فرصت بعدی با آقای حجتی که از او خواهش کردیم در وزارت جهاد کشاورزی حضور یابد، از همان روزهای اولیه، آمارها نگران‌کننده بودند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
رضا قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
0
1
خوشحالم که رئیس جمهور به کشاورزی توجه دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
1
امیدوارم رییس جمهور به وعده هاشون عمل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
1
انصافا آقای روحانی سخنران خوبی هستند!
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
0
(وی درباره سایر اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی آن را اعلام کرده گفت: تصویب و اعلام به موقع قیمت‌های تضمینی محصولات استراتژیک که 24 مورد به ویژه گندم بوده، اختصاص 200 میلیارد تومان به بیمه محصولات کشاورزی مازاد بر بیمه مصوب 150 میلیارد تومانی و تامین کودهای فسفاته و پتاسه از دیگر اقدامات بوده است.
رئیس‌جمهوری افزود: برای تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز پاییزه کشاورزان به خصوص کودهای فسفاته و پتاسه که باید از ماه‌های قبل تدارک می‌شد، در گذشته اقدامی صورت نگرفته و اکنون خط اعتباری 500 میلیون دلاری از طریق بانک مرکزی برای آن تامین شد و اقدامات لازم برای خرید 300 هزار تن کود فسفاته انجام گرفت که در حال حاضر 80 هزار تن وارد شده و در حال توزیع است و مابقی تا پایان سال تامین می‌شود.
وی با اشاره به تهیه و توزیع 300 هزار تن کود اوره طی دو ماه گذشته در بین کشاورزان، اظهار داشت: تامین خط اعتباری از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به میزان 750 میلیارد تومان برای تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید ماشین‌آلات کشاورزی، تامین خط اعتباری از طریق بانک کشاورزی به میزان 3 هزار و 100 میلیارد تومان بابت تجهیز سرمایه در گردش کاشت، داشت، برداشت، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
رئیس‌جمهوری در ادامه تامین خط اعتباری به میزان 400 میلیارد تومان بابت تجهیز سرمایه در گردش جهت توزیع‌کنندگان کود شیمیایی، تامین خط اعتباری از محل منابع داخلی به میزان 410 میلیارد تومان به منظور تجهیز سرمایه در گردش برای بذرهای مختلف و پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه به میزان 3 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی را بخش‌های دیگری از برنامه‌های اجرا شده دولت عنوان کرد.)اینهاقسمتی ازفرمایشات ریاست محترم جمهوریست درهمین جلسه که درگزارش نیامده سوالی دارم وتوصیه ای.جناب روحانی این مبالغی که فرموده ایدوقطعا همه اش نیست ودرحوزه های دیگر هم ازاین ارقام هزینه شده فراوان هست ازهمان خزانه خالی ومحل قروض فراوانیست که ازدولت قبل به ارث برده اید؟!واما بعنوان یک برادردینی توصیه میکنم شماکه خودرااهل تدبیر میدانیداین سنت غیر حسنه ونامیمون سیاهنمایی نسبت بدولت گذشته راکه ظاهرانهاذینه شده رابرچینیدوبیاد آورید روزیراکه بزودی فراخواهدرسیدکه سکان اداره اموراجرایی کشوررابه منتخب بعدی تحویل وهمین سیاهنمایی هادرموردخودتان اعمال شود.پس بخاطر خودتان هم که شده این بساط راجمع کنیدتادولتهای بعدی هم بخوداجازه چنین رفتاری راندهند.
قمی
|
Germany
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
اللهی قربون اون پینه های دستات که چقدرتحمل داشتی وتاامروزدم نزدی.
نظر شما: