واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

تشدید خشکسالی در جنوب خراسان رضوی

تدبیر24 :مهدی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر در خرسان رضوی عمدتا در مشهد و شهرهای محدوده مشهد اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در جنوب استان بارندگی خاصی نداشتیم و وضعیت خشکسالی شدید جنوب خراسان رضوی همچنان پابرجاست.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره عمده مشکلات خشکسالی استان نیز مربوط به جنوب خراسان رضوی است، گفت: تشدید خشکسالی در این مناطق باعث افزایش مهاجرت و حاشیه‌نشینی در مشهد می‌شود.

جمشیدی با ارزیابی مطلوب بارندگی‌های بهاری در مشهد، عنوان کرد: متاسفانه این بارندگی‌ها تاثیر کمی در تغذیه منابع زیرزمینی دارد و دلیل آن نیز عوامل مختلفی از جمله تبخیر سریع باران‌های بهاری، عدم وجود امکانات زیرساختی برای مهار آب‌های سطحی و ... است اما باز هم بارندگی‌های بهاری مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جنوب خراسان رضوی طی تابستان امسال کمبود آب خواهیم داشت، گفت: این کمبود مشابه سال گذشته و یا حتی شدیدتر خواهد بود، در این میان راهکارهای مختلفی عنوان می‌شود که بحث انتقال یکی از آن‌هاست، اما این طرح بسیار زمان‌بر بوده و نمی‌توان طی چند سال آینده به آن دلخوش بود.

جمشیدی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی جزو مصوبات شورای عالی آب است اما تاکنون در خراسان رضوی اقدامی در این باره صورت نگرفته و تنها اقدام نصب کنتور روی چاه‌های مجاز بوده که هنوز راه‌اندازی نشده و برای چاه‌های غیر مجاز نیز چاره‌ای اندیشیده نشده است.
برچسب ها: تدبیر24 خشکسالی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: