واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
روحانی:

هاشمی و سلیمانی از افتخارات ایران هستند

رئیس‌جمهور گفت: مردم نه از دولت و نه از مجلس انتظار اختلاف ندارند و می‌خواهند بعد از آنکه ملت به مسئولیت خود به خوبی عمل کرد و مردم سختی‌ها را تحمل کردند، مسئولان هم به مسئولیت خود به خوبی عمل کنند.
تدبیر24 :حسن روحانی در جریان سفر به کرمان با حضور در جمع مردم این استان ضمن تبریک روز پاسدار عنوان کرد: هر جا ما مشکل داشتیم سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود و امروز نه تنها بار مسئولیت امنیت کشور را در کنار ارتش و نیروی انتظامی و بسیج بر دوش دارد بلکه مسولیت امنیت کشورهای دیگر که از ما در خواست مساعدت دارند، بر عهده دارد. برای دفاع از حرم‌های عتبات عالیات و دفاع از عراق و سوریه و سایر کشورهای دیگری که از ما درخواست کمک دارند، سپاه حضور دارد و برای بسیج قهرمان و سپاه دلاور آروزی موفقیت داریم. وی افزود: ما باید موقعیت‌شناس باشیم. وقت‌شناسی و عالم به زمان بودن و استفاده و بهره‌برداری از شرایط زمان یکی از مسائل مهم برای همه ملت‌ها و برای ما که در شرایط ویژه هستیم، خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جناح‌بندی و حزب‌ها در دوران رقابت شرایط خوبی برای ما به وجود می‌آورند تا افراد شایسته‌تر را برای حضور در مسئولیت انتخاب کنیم. اما بعد از انتخابات رقابت کردن معنا ندارد و همه باید در صف واحد قرار بگیرند و مجلس و دولت باید در کنار هم به مشکلات مردم بپردازند. وی گفت: مردم نه از دولت و نه از مجلس انتظار اختلاف ندارند و می‌خواهند بعد از آنکه ملت به مسئولیت خود به خوبی عمل کرد و مردم سختی‌ها را تحمل کردند، مسئولان هم به مسئولیت خود به خوبی عمل کنند. خواست مردم همکاری و همفکری است. خواست مردم در کنار هم مشکلات مردم را حل کردن است و من بسیار به مجلس دهم امیدوارم.

روحانی تاکید کرد: از مجلس دهمی که در ماه آینده فعالیت خود را شروع خواهد کرد این انتظار را داریم که مجلس و دولت همسو با هم برای حل مشکلات مردم غیور ایران تلاش کند. امروز از یک پیچ سخت تاریخی به کمک هم با هدایت‌های رهبر فرهیخته انقلاب و کمک دو قوه دیگر و حمایت ملت عبور کردیم. ما دست به دست هم دادیم تا برجام به فرجام برسد.

حسن روحانی گفت امروز روزی است که بعد از برجام مجبور نیستیم برای خرید بدون رقابت به یک یا دو کشور مراجعه کنیم و آن کشور‌ها محصول خود را به ما تحمیل کنند. امروز میدان رقابت پیش ما باز شده است و در یک مورد که سرمایه‌ می‌خواهیم ده‌ها کشور اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در ایران می‌کنند.

روحانی با اشاره به دورانی که کشورهای دیگر حساب ما را مسدود می‌کردند تا در ایران سرمایه‌گذاری نشود و ده‌ها شرط برای ما قائل بودند، تاکید کرد: امروز برجام دست ما را برای فعالیت باز کرده است و در عرض این چهار ماه میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری مستقیم آغاز شده است و مجوز سرمایه‌گذاری برای حدود سه و نیم میلیارد دلار صادر شده است و امروز مشغول مذاکره برای قراردادهای دیگر هستیم.

رئیس جمهور افزود: امروز روزی است که باید با وحدت و اتحاد دست به دست هم بدهیم برای ساختن ایران آباد و آزاد. البته این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سال‌های گذشته را هم بر دوش بگیرد. متاسفانه آن‌ها به خطا و اشتباه دو میلیارد دلار از پول این مردم را در اختیار آمریکا قرار دادند حسن روحانی ضمن تشکر از جمعیتی که شعار می‌دادند از دولت حمایت می‌کنند، افزود: در سال ۸۶ تا ۸۷ ده ماه فرصت طلایی بوده که این پول را از دست آمریکایی‌ها برهانند و ملت این سوال را دارد که چرا این کار را نکردند و به زودی کمیته‌ای که برای این کار گذاشتیم گزارش خود را از اهمال گذشتگان منتشر می‌کند و البته ما اجازه نخواهیم داد این پول ملت ایران به راحتی از حلقوم ملت آمریکا پایین می‌رود و در آینده نزدیک این پرونده را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: ما همه دست به دست هم خواهیم داد و به حول و قوه الهی ملت ما در کنار دولت منتخب خواهد بود. انتخابات با حضور شما به صورت افتخارآمیز تمام شده است. امروز باید خودمان را برای یک حرکت بزرگ آماده کنیم. کشور ما مشکلات فراوانی دارد اما توانمندی‌های فراوانی هم خواهد داشت. روحانی گفت: در این کشور عزیز مشکلاتی داریم یکی مساله آب است این مشکل هم برای کرمان و فلات مرکزی و برخی استان‌ها وجود دارد. این دولت همه توان خود را برای حل معضل آب کرمان با همه توان دنبال خواهد کرد برخی طرح‌ها است که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به اتمام می‌رسد برخی سه ساله و چهارساله و برخی بلندمدت هستند و با حمایت دولت و بخش خصوصی انجام می‌شوند صندوق توسعه ملی با دو هزار میلیارد تومان به کمک این طرح‌ها خواهد آمد.

وی گفت: در این استان که استان بهشت معادن است باید معادن را آباد‌تر کنیم و سرمایه گذاری بیشتر شود. مشکلات را حل و فصل کنیم بخش‌هایی از کرمان دارای فقر و مشکلات فراوان است دولت برای بخش‌های آسیب پذیر فعالیت خود را آغاز کرد و آن را ادامه خواهد داد در کنار مساله آب تدابیری برای کشاورزی و آبیاری مدرن این استان در شورای عالی استان تبیین می‌شود. مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهیم گذاشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این سفر ۴۰ طرح و پروژه بالغ بر ۹۶۸ میلیارد تومان اعتبار را در سال جاری و آینده عملیاتی می‌کنیم این غیر از طرح‌هایی است که به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود با تلاش و وحدت در این استان و با امام جمعه دلسوز و استاندار فعال کرمان و سایر مسئولان شاهد کرمانی خواهیم بود با شرایطی بهتر. از امروز دولت و ملت در کنار هم برای احیای ظرفیت‌های استان تلاش می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: