واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

تندیس سردار اسعد بختیاری مرمت شد

تدبیر24 :مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری چهارمحال وبختیاری گفت: بخشی از مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان روز شنبه هفته جاری به دست 2 نفر تخریب شده بود.
بهمن عسکری سوادجانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تندیس پس از بازسازی، صبح سه شنبه در محل قلعه سردار اسعد دوباره نصب شد.
به گزارش ایرنا، قلعه سردار اسعد بختیاری که به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد؛ قرار بود در هفته میراث فرهنگی (از 28 اردیبهشت) افتتاح شود.
انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.
انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.
قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: