واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

تجمع همزمان با رأی اعتماد+تصاویر

ظهر دیروز، بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه که مجموعا ۱۸۰۰ دانشجو دارد، با راه‌پیمایی از مقابل سلف دانشگاه، در فضایی آرام به سمت فاز اول دانشگاه رفته و سپس به ایراد مطالبات صنفی خود پرداختند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از سلام نو ، همزمان با رای اعتماد به وزیر علوم، دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به عدم حفظشان دانشجو و شرایط صنفی و فرهنگی خود، در مقابل فاز اول این دانشگاه تجمع کردند.
ظهر دیروز، بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه که ۱۸۰۰ دانشجو دارد، با راه‌پیمایی از مقابل سلف دانشگاه، در فضایی آرام به سمت فاز اول دانشگاه رفته و سپس به ایراد مطالبات صنفی خود پرداختند.
بنا به گزارشی که به«سلام نو» رسیده، در ادامه این تجمع، نماینده دانشجویان در حضور ریاست دانشگاه، مسئولین و بعضی از اساتید دانشگاه، به بیان مطالبات دانشجویان و قرائت بیانیه‌ای در این رابطه پرداخت. سپس دانشجویان با شرکت در تریبون آزاد به بیان خواسته‌های خود پرداختند. اهم این مطالبات حفظشان دانشجو و دانشگاه، تکریم دانشجویان، گشایش فضای فرهنگی و حل مشکلات صنفی بر اساس قانون و آیین نامه بود.



مساله دیگری که دیروز توسط دانشجویان ارومیه‌ای مطرح شد، ناکارآمدی سیستم دانشگاه به خصوص در حوزه معاونت دانشجویی-فرهنگی بود. از طرف دیگر دانشجویان به دروغ گویی برخی از مسئولین دانشگاه شدیدا انتقاد داشتند. همچنین دانشجویان پلاکارد‌هایی با مضمون ((دروغ ممنوع)) و ((مطالبات ما صنفی-فرهنگی و قانونی است)) را به همراه داشتند.
پس از بیان مطالبات دانشجویان دکتر میرزایی، ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه، مطالبات دانشجویان را به حق خواندند و تکریم دانشجو را بسیار مهم دانستند. وی بیان داشت که با تمام وجود در جهت اصلاح سیستم و رفع مشکلات تلاش خواهند نمود و امیدوار است با تغییراتی که اعمال می‌کند فضای فرهنگی پویایی در دانشگاه به وجود آید.
شب قبل از این تجمع اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه، از جمله شورای صنفی دانشجویان، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و هنری بیانیه‌ای در راستای حمایت از حقوق و مطالبات صنفی و فرهنگی دانشجویان و همچنین حفظ شان و حرمت دانشجو صادر نموده بودند و خواستار احقاق حقوق قانونی دانشجویان شدند.
گفتنیست، ریاست دانشگاه شب قبل از این تجمع در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه حضور یافته بود. همچنین در زمان برگزاری این تجمع مسئولین دانشگاه در سمت دیگری از حیاط دانشگاه اقدام به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ نموده بودند که دانشجویان در ضمن راهپیمایی با عبور از کنار محل این جلسه به سمت محلی که از قبل هماهنگ شده بود رفتند.
دانشجویان در ساعت ۱۶: ۳۰ با امضای بیانیه به این تجمع پایان دادند.



قابل ذکر است یک ماه پیش از این نیز ۳۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در تجمع دیگری در مقابل فاز اول دانشگاه همین مطالبات را بیان نموده بودند، که معاونت دانشجویی-فرهنگی دانشگاه وعده رسیدگی به مطالبات و ارائه برنامه‌ای جهت برطرف شدن مشکلات را ظرف ۱۰ روز را داده بودند ولی با گذشت یک ماه هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
4
1
یه مشت بچه سوسوله قرطی آدم شدند حالا
امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
1
زنده باد ارومیه و تمام دانشجویان مبصر که با ارامش در جهت رساندن صدای خود به مسئولین تلاش میکنند. مطمئنا این گونه کوشش ها خاریست در چشم افراطیون داخلی...
نظر شما: