واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۶۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

تضمين كتبي به ايران

تدبیر24 : پس از مدت‌ها رايزني ظريف با گروه ۱+۵ با آمريكا و اروپا مبني بر شكستن سدهاي معاملات تجاري ايران و اروپا طي اعلام بيانيه مشترك آمريكا، فرانسه، آلمان و انگليس سرانجام معامله با ايران آزاد شد و يك گام مثبت ديگر در كارنامه رياست‌جمهوري حسن روحاني و رياست ظريف بر وزارتخانه محسوب مي‌شود چراكه احياي معاملات تجاري ايران با قدرت‌هاي جهاني مي‌تواند شرايط و افقي تازه براي ايران ايجاد كند. پيش از اين هراس موسسات مالي بين‌المللي از احتمال تحريم شدن در صورت تعامل مالي با ايران و امتناع آمريكايي‌ها از ايجاد اطمينان خاطر براي آنها، چند وقتي است كه به پاشنه آشيل برجام تبديل شده است و اكنون با اعلام بيانيه مشترك مبني بر رفع محدوديت‌هاي تجاري و معاملاتي جامعه بين‌المللي با ايران اين نگراني تا اندازه نيز برطرف شد.

بيانيه مشترك ۱+۵ در حمايت از ايران

بر اساس اين گزارش و به نقل از خبرهاي دريافتي آمريكا، فرانسه، آلمان و انگليس در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند: شركت‌ها تا زماني كه در داد و ستد با ايران همه قوانين مناسب را رعايت كنند، ما مانع از اين داد و ستد آنها نخواهيم شد. در اين بيانيه كه وزارت امور خارجه آمريكا آن را منتشر كرده آمده است: اين چهار كشور راهنمايي جامعي درباره دامنه تحريم‌هاي لغو شده و تحريم‌هايي كه همچنان به قوت خود باقي است ارائه كرده‌اند. شركت‌ها ممكن است همچنان سوال‌هايي در ارتباط با برخي تحريم‌هاي خاص يا نگراني‌هايي درباره انجام دادن معامله با ايران داشته باشند، ما آماده‌ايم فورا توضيحات لازم را در اين خصوص ارائه كنيم. در بخش ديگري از بيانيه مشترك آمريكا و سه كشور اروپايي آمده است: به سود ما و جامعه بين‌الملل است كه اطمينان داده شود همه طرف‌هاي موافقتنامه هسته‌اي از جمله مردم ايران مي‌توانند از امتيازهاي اين موافقت نامه بهره مند شوند.

اين مساله شامل احياي معاملات بازرگانان و بانك‌هاي اروپايي با ايران است. در بخش ديگر از اين بيانيه، چهار كشور تاكيد كردند كه ما از تجارت شركت‌هاي بين‌المللي و موسسات مالي تا زماني كه به همه قوانين اجرايي متعهد باشند، جلوگيري نخواهيم كرد. در اين بيانيه همچنين آمده است ايران براي تحقق بهبود اوضاع اقتصادي خود كه خواستار آن است، خود نيز بايد گام‌هايي را براي فراهم شدن شرايط براي سرمايه‌گذاري بين‌المللي در اين كشور بردارد. در نشست بروكسل كه به رياست خانم فدريكا موگريني تشكيل شد و اجراي برجام در دستور كار وزاري خارجه آلمان، آمريكا، فرانسه و انگليس قرار گرفت و در اين نشست وزاراي چهار قدرت جهاني از جمله ايران بر اجراي برجام و پايبند ماندن به آن تاكيد ورزيدند. چراكه هراس موسسات مالي بين‌المللي از احتمال تحريم شدن در صورت تعامل مالي با ايران و امتناع آمريكايي‌ها از ايجاد اطمينان خاطر براي آنها، چند وقتي است كه به پاشنه آشيل برجام تبديل شده است و اكنون با اعلام بيانيه مشترك مبني بر رفع محدوديت‌هاي تجاري و معالاتي جامعه بين‌المللي با ايران اين نگراني تا اندازه‌ای برطرف شده است.

واشنگتن نيازهاي نفتي‌اش را از تهران تامين نمي‌كند

به دنبال صدور بيانيه مشترك آمريكا، فرانسه، آلمان و انگليس راستاي حمايت از گشايش روابط تجاري غرب با ايران، باراك اوباما با اشاره به تعهدات ‌آمريكا در برجام تاكيد كرد كه اين كشور ديگر به دنبال كاهش فروش نفت ايران نيست. به نقل از اسپوتنيك، باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا اعلام كرد كه آمريكا پس از دستيابي به يك توافق هسته‌اي جامع با ايران ديگر به دنبال كاهش ميزان صادرات نفت ايران نيست. وی گفت: بنا بر تعهدات آمريكا كه در برنامه جامع اقدام مشترك (JCPOA) مشخص شده است، ديگر به دنبال كاهش صادرات نفت ايران نيستيم. اوباما همچنين به اين موضوع اشاره كرد كه اين كشور قادر به تامين نيازهاي نفتي خود از ديگر كشورهاست كه به واشنگتن اين امكان را مي‌دهد تا از ايران واردات نفت خام نداشته باشد.

برچسب ها: تدبیر24 5+1
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: