واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

امیدواری افخم درباره رویکرد ایران

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به رویکرد جدیدایران در گفت‌وگو با آژانس ابراز امیدواری کرد این رویکرد تقویت کننده و تسریع کنده مسیر همکاری‌های بین ایران و آژانس باشد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران مراسم تاسف و تألم وزارت خارجه نسبت به شهادت مرزبانان در منطقه سراوان را اعلام و به خانواده‌هایشان تسلیت گفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی در خصوص اقدام تروریستی سراوان بار دیگر این اقدام را شرورانه و مایه تاسف خواند وافزود: وزارت خارجه پس از این اقدام سریعا کاردار پاکستان در تهران را دعوت و یادداشت رسمی اعتراضات را به مقامات پاکستان ارائه کرد. در عین حال پیگیری اجرای تفاهم‌نامه امنیتی با این کشور نیز در دستور کار قرار دارد و موضوع استرداد مجرمان را دنبال می‌کنیم.

افخم ادامه داد: مقامات پاکستان نیز در مذاکرات سفیر کشورمان با معاون وزارت خارجه این کشور اقدام مذکور را محکوم کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تروریست را از جمله مواردی خواند که کشورهای منطقه با آن درگیر هستند و امیدواریم با همکاری وعزم جدی کشورها این پدیده شوم ضد بشری کنترل و تا محو آن پیش رویم.

افخم با ذکر این نکته که همکاری و گفت‌وگوی نزدیکی بین وزارت خارجه و وزارت کشور در جریان است اعلام کرد: معاون وزیر کشور قرار است به زودی برای پیگیری موضوع به پاکستان سفر کند و ما خواستار شناسایی تروریست‌ها هستیم و دولت پاکستان با پیگیری این تروریست‌ها را شناسایی و بر اساس قرارداد استرداد مجرمین در صورتی که امکان استرداد آنها وجود دارد آنها را به جمهوری اسلامی تحویل دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی مقابله با تروریست‌ را نیازمند همکاری وعزم مشترک همه کشورها است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: بعد از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک موضوع ایجاد تسهیلات برای اتباع ایرانی و گردشگران مورد پیگیری قرار گرفته و رئیس‌جمهور عزمش بر این است این تسهیلات برای اتباع ایرانی فراهم شود تا مسائل ومشکلات آنها مرتفع گردد.

افخم با بیان اینکه موضوع برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا مطرح است، خاطرنشان کرد: موضوع نیازمند بررسی موضوعات فنی و اجرایی است و به محض اینکه دستگاه‌های ذیربط به نتایج قابل اجرا برسند، امیدواریم چنین امکان برای تسهیل تردد فراهم شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره دوازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس که از دیروز در وین در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره بر همکاری با آژانس تاکید داشته و نهایت تلاش خود را برای شفاف سازی و رفع ابهامات و پاسخگویی به عمل آورده.

وی ادامه داد:‌در دولت جدید و متناسب با رویکرد در مذاکرات با ۱+۵ نیازمند این بودیم که این مذاکرات و رویکرد جدید خود را در تعاملات بین ایران و آژانس نشان دهد و در این چارچوب آقای عراقچی به وین سفر و گفت‌وگو با آمانو تنظیم شد.

افخم افزود: جمهوری اسلامی امیدوار است این رویکرد جدید تقویت‌کننده و تسریع کننده مسیر همکاری‌های ایران و آژانس باشد و در عین اینکه پاسخگوی سؤالات و ابهامات است، چشم‌انداز همکاری‌های بیشتر و تعاملات مثبت ایران و آژانس را فراهم کند

وی با بیان اینکه دو طرف مذاکرات را مفید و سازنده خواندند،‌گفت: ‌امیدواریم بر اساس پیشنهاداتی که برای چگونگی تداوم مذاکرات و رفع ابهامات به مذاکرات ارائه شد، به نتایج خوبی برسیم و امروز در پایان گفت‌وگوها شاهد اولین نشانه‌های این تعامل جدید باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص سفر ظریف به آفریقای جنوبی گفت: یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی نهم آبان در پرتورویا برگزار خواهد شد و امروز و فردا گروه‌های کارشناسی مربوط به کمیته‌های سیاسی، اقتصادی و انرژی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و نمایندگان دستگاه‌های دولتی مذاکراتی را به عنوان مذاکرات کارشناسی انجام می‌دهند و نتایج مذاکرات به اجلاس وزرا ارائه خواهد شد.

افخم گفت:‌ همزمان با این نشست، مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی با شرکت نمایندگان بخش خصوصی دو کشور در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های خوب و رو به رشدی بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: بر اسای تفاهمات فیمابین و توافقات صورت گرفته در کمیسیون‌های همکاری‌های اقتصادی تا کنون نزدیک به ۸۰سند بین دو کشور به امضا رسیده که امیدواریم این دور از گفت‌وگوها به تقویت و گسترش همکاری‌ها بیانجامد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین سفر ظریف به ترکیه را بر اساس دعوت به عمل آمده از سوی موسسه‌ای در ترکیه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیت و صلح و به منظور ایراد سخنرانی در این نشست عنوان کرد و افزود: همزمان وزیر خارجه کشورمان دیدارهایی با ریاست جمهوری، نخست‌وزیر و همتای ترک خود نیز به عمل خواهد آورد.

افخم در پاسخ به سؤالی درباره تعیین کاردار غیرمقیم بین ایران و انگلستان عنوان کرد: متعاقب اینکه این موضوع نهایی شود اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

وی کاردار غیرمقیم را کاردار ترددی خواند که موظف به انجام امور مربوط به روابط دوجانبه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره استرداد یک ایرانی از استونی به آمریکا به اتهام خرید موشک و بالگرد که سؤال یکی از خبرنگاران بود، اظهار داشت:‌هنوز از مراجع و کانال‌های رسمی موردی را دریافت نکرده‌ایم و اخباری در این زمینه منتشر نشده و پیگیری‌ها از طریق مراجع دیپلماتیک ما در حال انجام است و در صورتی که صحت آن ثابت شود و به مراجع رسمی کشور اعلام رسمی صورت گیرد، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

افخم تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون‌ها و مقررات کنسولی باید دسترسی‌ها در این زمینه فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: