واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

بهره برداری جنسی از کودکان در مالزی

تدبیر24 : کشورهایی که با سرمایه گذاری در بخش های مختلف از قبیل هتل سازی، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی، دسترسی آسان و سریع به خدمات مورد نیاز گردشگران سال به سال درآمد نجومی گردشگری کسب می کنند، در حاشیه این صنعت پرسود با قربانی شدن کودکانی مواجه هستند که در زیر چرخ های انسان های مدرن به دور از ارزش های اخلاقی دچار رنج می شوند.
گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نشان می دهد که سالیانه حدود دو میلیون نفر از کودکان در سطح جهان قربانی آزار جنسی می شوند.
براساس این گزارش، بخش قابل توجهی از آزار جنسی کودکان از طریق محیط آنلاین انجام می شود و تحقیقات پلیس بین الملل و سایر نهادهای مسئول نشان می دهد به طور میانگین روزانه پنج کودک قربانی این پدیده هستند.
یافته های صندوق کودکان ملل متحد همچنین نشان می دهد که صفحات اینترنتی حاوی سوء استفاده جنسی از کودکان در فاصله سال های 2012 تا 2014 حدود 147 درصد رشد داشته که دختران و کودکان زیر 10 سال در بیش از 80 درصد از محتویات این صفحات اینترنتی به تصویر کشیده شده اند.
کشورهای مختلف برای مقابله با این پدیده که می تواند تاثیرات ناگوار متعدد اجتماعی به دنبال داشته باشد، سیاست های گوناگونی اتخاذ کرده اند که در این بین، کشورهای که صنعت گردشگری آنها رونق بیشتری دارند، توجه بیشتری به این موضوع معطوف داشته اند.
مالزی که در سال های گذشته توانسته است از صنعت گردشگری خود درآمد اقتصادی قابل توجهی کسب کند برای مواجه شدن با این پدیده نسبت به راه اندازی واحد تحقیقات رابطه جنسی سایبری کودکان توسط پلیس فدرال اقدام کرده است.
از سویی، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل پیشنهاد کرده است گروه های مختلف و جوامع بین المللی در زمان ممکن نسبت به مقابله با این پدیده اقدام کنند.
این کمیته اعلام کرد محافظت از حقوق کودکان تنها از طریق توجه به چند حوزه تامین نمی شود، بلکه مسئولیتی همه جانبه است.
بر اساس اعلام این کمیته آنچه در محیط اینترنت رخ می دهد، انعکاسی از بستر واقعی جامعه است.
روزنامه 'نیو استریت تایمز' مالزی نیز روز جمعه نوشت دستگیری یک شهروند انگلیس به دلیل آزار جنسی کودکان از جمله کودکان مالزیایی، تنها نشان دهنده بخش کوچکی از تجارت مخوف کودکان و آزار جنسی آنها در سطح جهانی است.
'ریچارد هوکل' مرد 30 ساله انگلیسی که یکی از مخوف ترین آزاردهندگان جنسی این کشور محسوب می شود در فاصله سال های 2005 تا 2006 به مالزی سفر کرد و پس از آن در کلیساهای مختلف این کشور مشغول فعالیت بود.
وی سپس در سال 2009 به صورت دائم در مالزی اقامت گزید و در مراکز آموزش زبان مالزی و دانشگاه های مختلف این کشور مشغول گذراندان دوره های مختلف شد.
این مرد انگلیسی سال 2014 براساس اطلاعات کسب شده از پلیس استرالیا به دلیل دست داشتن در فعالیت های بهره بردای جنسی از کودکان در انگلستان بازداشت شد.
'ریچارد هوکل' که از سال 2006 تا 2014 حدود 200 کودک بین شش ماه تا 12 سال از خانواده های فقیر کوالالامپور پایتخت مالزی را هدف امیال شیطانی خود قرار داده است اکنون در آستانه محاکمه ای است که می تواند باعث حبس ابد وی شود.
روزنامه های مالزی روز پنجشنبه و همزمان با برگزاری دادگاه وی که از روز چهارشنبه در 'اولد بیلی' (دادگاه کیفری مرکزی انگلستان و ولز) آغاز شده، با انتشار تصاویری از وی همچنین تیتر 'این هیولا کودکان ما را بی حرمت کرد' خشم خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.
دادگاه 'اولد بیلی' قرار است تا پایان امروز (جمعه) نتیجه پایانی تحقیقات خود را در ارتباط با این پرونده اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: