واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

یک اصولگرا: اصولگرایان چهره‌هایشان برای انتخابات را رو نمی‌کنند

تدبیر24 :نماینده سابق تهران می گوید معتقد است که جریان اصولگرایی چهره‌های موجه و بسیاری را برای رویاروی با روحانی در اختیار دارد و بنا بر مصلحت فعلا نمی‌توان از این چهره‌ها رونمایی کرد.
 سیدمهدی‌هاشمی نماینده مجلس نهم در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه اصولگرایان و جریان‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 گفت: انتخابات سال آینده نباید تبدیل به یک دغدغه برای بدنه جامعه و مسئولین اجرایی کشور شود.

وی با بیان اینکه برای مسئولین و جریان‌ها پرداختن به بحث انتخابات طبیعی است، خاطرنشان کرد: نباید انتخابات موضوعی شود که بخواهیم از سال اقدام و عمل دور شویم. اکنون زمان آن است که به مسائلی همچون فرهنگ و اقتصاد بپردازیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان چهره‌ای برای رقابت با روحانی را دارند یا خیر، گفت: حتما چهره و چهره‌هایی در میان اصولگرایان وجود دارد. اما معتقدم طرح چهره‌ها و رو کردن آنها به نوعی به ضرر اصولگرایان باشد. زیرا هم دشمنان خارجی و هم رقبای داخلی سعی بر تخریب این افراد را دارند و این کار اصولی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به احمدی‌نژاد و عدم حمایت اصولگرایان از وی، تصریح کرد: اصلا این سخنان را نمی‌توان مبنا قرار داد. آنچه واقعیت دارد این است که احمدی‌نژاد باید یک رفع شبه‌ای انجام دهد و با اصول و مبنای اصولگرایان تجدید میثاق کند، شاید اصولگرایان بتوانند وی را به در میان گزینه‌ها خود قرار دهند.

وی با بیان این موضوع که هیچکس معصوم نیست، ادامه داد: همه افراد ممکن است خطا و اشتباه داشته باشند، مهم این است که خطا و اشتباه خود را بپذیرند. طبیعی است که اصولگرایان هیچگونه عنادی با شخص خاصی ندارند.

هاشمی افزود: چه بسا اگر آقای روحانی تفکر و روش خود را اصلاح کند ، جمعی از اصولگرایان از وی حمایت خواهند کرد.مهم این است که همه امور طبق چارچوب اصولی و منطبق بر ارزش‌ها باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نمی‌توانیم به طور مطلق فردی را نفی و تایید کنیم، یادآورشد: ممکن است فردی را تایید کنیم و بعد شاهد خروج وی از چارچوب‌ها باشیم. پس طبیعتا نمی‌توان فردی را نفی و تایید کرد.

هاشمی با اشاره به مباحثی در خصوص گزینه‌های اصولگرایان مانند قالیباف و جلیلی، گفت: اصلاح‌طلبان بهتر است که گزینه‌های ما را بیشتر از این مباحث بدانند.

سیدمهدی هاشمی به توضیح در مورد حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی پرداخت و خاطرنشان کرد: این موضوع دلایل بسیاری دارد، می‌توان نبود نیرو در میان آنها و یا ایمان داشتن به روحانی را نیز مطرح کرد، اما شاید از دلایل دیگر این باشد که یک دوره‌ای بودن دولت را خیلی شاخص قابل قبولی ندانند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید اشتباهات خود را اصلاح و جبران کنند و نشان دهند که در مقابل اشتباهات و ایرادات جسارت اصلاح را دارند. نه اینکه روی مواضع اشتباه خود پافشاری کنند و بخواهند آن راه را ادامه دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اقدامات دولت یازدهم موفقیت‌آمیز نبوده است ، تصریح کرد: البته دولت توفیقاتی نیز داشته است اما در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موفق نبوده است.

وی افزود:با توجه به اینکه اکثر مردم اعم از اصولگرا و غیر اصولگرا بحث اقتصاد را به عنوان مطالبه اصلی خود می‌دانند؛ اگر دولت در اندک زمان باقی مانده اقدامات اساسی انجام ندهد و اعتماد مردم را جلب نکند،بدانند که مردم با هیچ فرد و گروهی عقد اخوت نبسته‌اند.

*نامه نیوز
برچسب ها: تدبیر24 انتخابات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: