واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

یک شوخی ماه رمضانی با حاج آقای قرائتی!

تدبیر24 :سایت 24آنلاین نوشت: جناب حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گردن حداقل 2-3نسل از مردم ما حق دارد. بیان شیرین او در تبیین معارف دینی و استدلالهای همه فهمش که گاه با چاشنی طنز همراه است،انصافا او را به سخنرانی بی بدیل و خدمتگذاری بی نظیر تبدیل کرده است.

آنچه در زیر می آید،صرفا یک شوخی است با سخنانی از ایشان که احتمالا بر سبیل مطایبه و طنز بیان شده است وگرنه از خطیبی چون او برخی اشتباهات، بعید است مگر انکه عمدی در کار باشد!

ایشان فرموده اند: اگر مسئول مملکتی بشوم، یکسال بودجه‌ ورزش را حذف می‌کنم، همه‌ جوان‌های عزب را زن می‌دهم!

اما بارها این داستان طنز را (حتی از خود آقای قرائتی) شنیده ایم که حاکمی دستور داد فردی را 1000 شلاق بزنند. مرد نگون بخت با آنکه در اوج وحشت قرار داشت،خندید. علت خنده اش را جویاشدند،گفت:یا جناب حاکم نمی داند1000یعنی چه و یا تاکنون شلاق نخورده. این مقدار شلاق اگر به کسی بزنند،مرگش حتمی است.

داستان جناب آقای قرائتی هم همینطور شده! ایشان گفته است:"اگر مسئول مملکتی بشوم، یکسال بودجه‌ ورزش را حذف می‌کنم، همه‌ جوان‌های عزب را زن می‌دهم!"

درحال حاضر سالیانه50 میلیارد تومان برای کمیته ملی المپیک خرج می شود.200 میلیارد تومان هم هزینه لیگ برتر می کنند.100 میلیارد هم برای تبلیغات محیطی لیگ کنار گذاشته اند. والیبال با همه افتخارآفرینی هایش برای مان سالی 50میلیارد تومان آب می خورد. 50میلیارد تومان هم جمعا به کشتی ، بسکتبال و هندبال می دهند. حدود 600میلیارد تومان هم بودجه وزارت ورزش است. جمع این رقم کمی بیشتر از 1000میلیارد تومان است. برای آنکه رقم کمی دلپذیرتر بشود در عد 3 ضرب می کنیم تا تداعی کننده رقم3000میلیاردتومان مشهور بشود!

از آن طرف ظبق آمار رسمی گفته می شود 10میلیون دختر و پسر در کشور ، عزب هستند. اگر قرار باشد این تعداد، دو به دو با یکدیگر ازدواج کنند، 5میلیون ازدواج باید سر بگیرد.

حالا رقم خیالی 3000میلیارد تومان را تقسیم کنیم به این 5میلیون زوج. به هر کدام از آنها چقدر می رسد؟ فقط 600هزار تومان !

با این چندعمل ریاضی ساده قطعا روشن است که آقای قرائتی شوخی کرده اند و ما هم نباید به دلمان صابون بزنیم که هر هفته دوتا مراسم عروسی اقوام افتاده ایم!

تازه این سوال را هم مطرح نمی کنیم که اگر ورزش کشور تعطل شود، خیل افرادی که از این راه نان می خورند، چه راهی برای گذران زندگی شان پیدا می کنند؟

بعدالتحریر:فارغ از این شوخی، باید دغدغه ارزشمند آقای قرائتی برای ازدواج جوانان را با تدوین برنامه های عاجل و آجل جدی گرفت.
برچسب ها: تدبیر24 قرائتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: