واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

6000اتوبوس دیگر برای تهران نیاز است

معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران، گفت: طبق مصوبه قانوني بايد 11 هزار اتوبوس در تهران داشته باشيم كه در حال حاضر تنها 6500 اتوبوس داريم و از همين تعداد حدود 1500 دستگاه هم فرسوده است و در حقيقت نزديك به 6000 اتوبوس ديگر براي شهر تهران نياز داريم.
تدبیر24: سيد جعفر تشكري هاشمي در مراسم افتتاح يازدهمين نمايشگاه حمل و نقل و خدمات شهري در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه اين نياز شهر تهران يعني خوراك چند سال توليدكنندگان داخلي اتوبوس در كشور، اظهار كرد: مديريت شهري تاكيد دارد كه از نوسازي بايد به سمت توسعه ناوگان عمومي برويم.

تشكري با اشاره به عدم حضور واگن سازهاي كشور در اين نمايشگاه، گفت: علت عدم حضور را بايد از خودشان پرسيد ولي واگن سازي از بخش‌هاي فعال در صنعت كشور است و در اين بخش توان خوبي وجود دارد و در حال حاضر نزديك به 60 درصد ساخت واگن‌ها توسط مهندسين ايراني با عنوان توليد داخلي انجام مي‌شود و در اين بخش علاوه بر تامين نياز تهران آمادگي تامين واگن براي ساير كلان شهرهاي كشور نيز وجود دارد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر حدود 1180 واگن فعال در مترو تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر با اين تعداد قطار سرفاصله حركت قطارها به طور متوسط چهار تا 4.5 دقيقه است و با همين توان خطوط فعلي مي‌توانيم اين زمان را به دو دقيقه برسانيم.

تشكري ادامه داد: با اعتبارات فعلي توان ساخت 30 كيلومتر مترو در سال را داريم كه در صورت اختصاص اعتبارات بيشتر مي‌توانيم اين رقم را افزايش دهيم.

وي با بيان اينكه خط سه متروي تهران مراحل تكميلي و نهايي را پشت سر مي‌گذارد، گفت: سال 92 سال گشايش استفاده شهروندان تهراني از مترو در مسير جنوب غرب تهران تا شمال شرق آن است و در سال 93 و 94 خطوط شش و هفت مترو تهران نيز در دست انجام خواهد بود.

معاون شهردار تهران در خصوص يازدهمين نمايشگاه حمل و نقل و خدمات شهري، گفت: امسال نيز مانند سالهاي گذشته در اين نمايشگاه شاهد حضور موفق صنعتگران داخلي در حوزه‌هاي هوشمند سازي بوديم.كارهاي خوب و جديدي ارائه شده است كه نشان از توجه صنعتگرانمان به رويكردهاي جديد مديريت شهري است.

وي افزود: مي‌توانيم كلان شهرها را با سيستم هوشمند بهتر مديريت كنيم و در اين حوزه در نمايشگاه طرح‌هاي خوبي ارائه شده است به طور مثال در حوزه خودروسازي به خصوص اتوبوس‌هاي شهري نمونه‌هاي خوبي ارائه شده است.

معاون ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: بايد بپذيريم كه تمركز كليه فعاليت‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي در كلان شهرهاي بزرگي مانند تهران متمركز است. بستر اجراي موفق تمام اين فعاليت‌ها يك حمل و نقل مناسب است و صنعتگران مي‌توانند با ارائه توانمندي‌هاي خود علاوه بر اينكه در حوزه اقتصادي بازاريابي لازم را انجام مي‌دهند مي‌توانند متناسب با نياز مديريت اين كلان شهرها خواسته‌ها را نيز پاسخگو باشند و تدريجا برويم به اين سمت كه شهرمان در ابعاد مختلف و به خصوص حمل و نقل در حد شان شهروندان تهراني ظاهر شود.

وي ارائه طرح‌هاي جديد در يازدهمين دوره نمايشگاه‌ حمل و نقل و خدمات شهري را از برجسته‌ترين نكات اين دوره نسبت به دوره‌هاي قبل دانست و گفت: طرح تكراري در حوزه تجهيزات الكترونيك و هوشمند و يا حوزه خدمات حمل و نقلي بسيار كم مشاهده كرده‌ام. طرح‌هاي جديدي ارائه شده بود و كارهايي بود كه در گذشته نداشتيم. همين تفاوت در توليدات نشان دهنده پويايي در صنعت كشورمان است و خوشحاليم عليرغم وجود محدوديت‌هايي كه ناشي از تحريم‌ها بود صنعتگرانمان اين تهديدها را به فرصت تبديل كردند و با استفاده از قابليت‌هاي موجود در كشور طرح‌هاي جديد و كارآمدي را ارائه كرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: