واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

چرا «بی بی سی» به دروغ پناه آورده؟!

تدبیر24 : روزنامه اطلاعات در یادداشتی به قلم افشین علاء می نویسد: هنوز چند روز از خبرسازی رسوای بی بی سی پیرامون ارتباط بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی با رؤسای جمهور ایالات متحده امریکا! نگذشته است که این شبکه در گزارشی به بهانه درگذشت استاد حمید سبزواری، با اشاره به کلاسیک بودن سبک آثار ایشان، از قول رهبر انقلاب نقل کرد: هر شاعری که در قالب نو شعر بگوید، ضد انقلاب است!
نویسنده در ادامه این یادداشت که در شماره سه شنبه 25 خرداد انتشار یافته است، نوشت: به راستی پناه آوردن یک بنگاه حرفه‌ای به چنین دروغ پردازی‌های عوام فریبانه (و شاید خواص فریبانه!) عجیب نیست؟! هر کس اندک آشنایی با مشرب ادبی آیت‌الله خامنه‌ای داشته باشد، به بی‌پایه بودن این ادعا نخواهد خندید؟! درست است که ایشان اقبال بیشتری به اشعار کلاسیک نشان داده‌اند و خود نیز غزل‌های نابی در این حیطه سروده‌اند، اما هرگز و در هیچ گفتار و نوشتاری به شعر نو تعریضی نداشته‌اند.
اصلا یکی از وجوه امتیاز ایشان بر سایر فقها و علما، اشراف توأمان بر مبانی ادبیات مدرن و کلاسیک است. حتی زمانی که ایشان در عیادت هنرمندان در بیمارستان، با اشاره به شعری از پروین اعتصامی، بعضی‌ها را نکوهش کردند که به خاطر برجسته کردن شعر فروغ، پروین را 'شاعر نخود و لوبیا' دانسته‌اند، بلافاصله بر قوت شعر فروغ هم تأکید کردند.
در حالی که تمجید یک روحانی‌- چه برسد به مرجع و ولی فقیه- از شعر شاعر آوانگاردی چون فروغ، با عقل خیلی‌ها جور در‌نمی‌آید! علاوه بر این، همگان می دانند که ایشان در برهه ای از دوران جوانی خود با شاعران نوپردازی چون جناب اخوان و استاد شفیعی کدکنی نیز محشور بوده‌اند. در دیدارهای سالانه بعضی شاعران با ایشان نیز بارها شاهد قرائت اشعار نیمایی و سپید بوده‌ایم.
پس جا دارد که منتقدان سیاسی و ادبی در برابر حرکات ناشیانه و متعصبانه یک رسانه به ظاهر حرفه‌ای، سکوت نکنند و اجازه ندهند ساحت انتقاد و اعتراض با دروغ و سفسطه و عوام فریبی‌ در‌هم آمیزد.
برچسب ها: تدبیر24 بی بی سی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: