واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۵۵۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
رسانه ملی یا رسانه جهت دار؟

محکومیت عملکرد سیما در عدم همراهی دولت

عدم همراهی رسانه ملی با دولت منتخب مردم را می توان به سادگی در برنامه‌هایی که با محوریت معاونت سیاسی سازمان صداو سیما تولید می شود را حس کرد.

تدبیر24 : دمیدن روح امید و نشاط در جامعه یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رخ داد. تلاش شبانه روزی رییس جمهور منتخب برای فراهم کردن زمینه‌های حل مشکلات مردم نیز از‌‌ همان ساعات نخست پیروزی در انتخابات آغاز شد و تا امروز که ترکبیت نهایی هیات دولت شکل گرفته و وزرا و معاونین در جایگاه‌های خود مستقر شده‌اند ادامه دارد. وجود کوهی از مشکلات عظیم بر سر راه دولت یازدهم و خزانه خالی به یادگار مانده از دولت پیشین گوشه‌ای از چالش‌های پیش روی دولت است که به گفته اغلب کار‌شناسان برای حل آن‌ها به زمان و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی نیاز است.

در این میان شاید تنها عاملی که توان دولت و مردم را برای پشت سر نهادن این مشکلات افزایش می‌دهد ((امید)) است و شاید به همین دلیل است که شخص معاون اول رییس جمهور نیز در برنامه‌های خود از ((پاسداشت امید)) نام می‌برد، و این رویکرد هم اکنون در تمام زیر مجموعه‌های دولت مشاهده می‌شود. بر همین اساس است که وزرا و معاونین به صورت شبانه روزی در حال انجام مسئولیت‌های خطیر خود هستند و از امید ایجاد شده در جامعه محافظت می‌کنند. لذا از سایر نهاد‌های دولتی و حاکمیتی نیز انتظار می‌رود با اصلاح عملکرد خود افزون گر روح امید در جامعه باشند. یکی از مهم‌ترین ارگان‌هایی که می‌تواند نقش موثری در این خصوص ایفا کند رسانه ملی می‌باشد.

عملکرد رسانه ملی در خصوص پاسداشت امید تا به امروز توام با ابهاماتی بوده به صورتی که در چند مورد موجب اعتراض‌هایی از سوی وزرا و مسئولین دولتی را در پی داشته است. چندی پیش احمد‌پور نجاتی که زمانی قائم مقام سازمان صدا و سیما بوده در گفت‌و‌گویی با روزنامه آرمان اظهار داشت: ((مهم‌ترین رکن ساختار نظام یعنی دولت آیا نباید به گونه‌ای در رسانه ملی مطرح شود که شائبه یک بام و دوهوا برای افکار عمومی به وجود نیاید؟ هر دولتی با دولت قبل و بعد از خود از لحاظ موقعیت حقوقی و سهم حقیقی از شرایط یکسانی باید برخوردار باشد. ما شاهد بودیم در دوره‌ای رفتار صداو سیما با دولت همچون رفتار یک پدر دلسوز بایک فرزند نازک نارنجی بود که از گل به آن نازک‌تر نمی‌گفت. این روند حتی پس از دولت احمدی‌نژاد ادامه دارد و به اساس اصل بی‌طرفی نمی‌پردازد. صدا وسیما به رغم همه واقعیت‌های ملموس که هر انسان منصفی بر آن اذعان دارد، آمار مشکلات اقتصادی دولت احمدی‌نژاد را به موقع ودرست منعکس نمی‌کند و همچنان با دفاع و توجیه به عملکرد خود در حمایت از دولت احمدی‌نژاد ادامه می‌دهد. اما در دولتی که از نظر منزلت حقوقی فرقی با دولت قبل از خودش ندارد رفتار صدا و سیما با دولت مانند رفتار یک پدر با فرزند سرراهی است.

این روش عملکرد موجب شد رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت انتقاداتی را به عملکرد رسانه ملی وارد کند. اما موضوعی که ذهن مخاطبین رسانه ملی را به خود مشغول می‌سازد این است که این عدم هماهنگی میان رسانه ملی و دولت ناشی از چیست؟ متاسقانه پاسخ روشنی در این باره تا کنون به دست نیامده اما برخی از صاحب نظران معتقدند که معاونت سیاسی صدا و سیما در حال انجام یک تصویه حساب قدیمی با دکتر روحانی است، چرا که ایشان در زمان تبلیغات انتخابات ۲۴ خرداد در چند مورد انتقادات جدی و محکمی از عملکرد رسانه ملی مبنی بی‌طرف نبودن مطرح کردند. البته عده‌ای نیز بر این گمانند که اگر دولت یازدهم در شروع فعالیت‌های خود لایحه واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما را از مجلس شورای اسلامی پس نمی‌گرفت امروز از حمایت بیشتری در برنامه‌های رادیو وتلویزیون برخوردار بود.

این عدم همراهی رسانه ملی با دولت منتخب مردم را می‌شود به سادگی از برنامه‌هایی که با محوریت این معاونت همچون گفتگوی ویژه خبری و سوالات مطرح شده از مهمان‌های دولتی و خط مشی برنامه‌ها و شیوه انتشار اخبار دولت جدید سر می زند را دید و چنانچه تدبیر مناسبی برای این امر اندیشیده نشود، حمایت رسانه ملی از دولت تدبیر و امید درک نخواهد شد. بر همین اساس دو عملکرد برای رفتار رسانه ای دولت پیشنهاد می شود:

1- تا زمانی که انتظارات رسانه ای دولت توسط معاونت سیاسی سازمان فراهم نشود دولت نیز متقابلا در برنامه های تولیدی معاونت سیاسی صداو سیما حضور پیدا نکند.

2- حضور در دیگر برنامه ها و ظرفیت های سازمان صدا و سیما که همراهی با دولت را درکارنامه رسانه ای خود دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
خصوصی سازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
5
16
صدا و سیما باید خصوصی بشه
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
3
18
خیلی ساده ست اگر در یک جمهوری (حکومت مردمی) نظر مردم در مورد عملکرد یک سازمان مردمی منفی باشد باید رئیس ان سازمان مردمی بازخواست شود....!!! چرا ریاست کنونی رادیو و تلویزیون همچنان در جهت عملی کردن خواسته های شخصی دولت پیشین فعالیت میکند؟؟ چرا کسی ایشان را بازخواست نمیکند؟؟؟؟
اشنای نا اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
4
12
احسنت خیلی خوب بود اما ای کاش این را هم می گفتید که این اقایان برغم تذکرات جدی دفتررهبری مبنی بر حمایت نکردن از نامزدی خاص به صورت رسمی تبدیل به ستاد انتخاباتی دکتر ... شده بودند و حلقه آبس انچنان عمل می کردند که حتی درمرحله ای با استعفای قائم مقام حوزه سیاسی که انسان با تجربه ای دراین عرصه است مواجه شدند اما بازهم به کارخود ادامه دادند و....
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
2
14
امیدواریم مدیران این سازمان نیز در موج تغییرات قرارگیرند تا روح تازه ای در این رسانه دمیده شود.
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
9
2
همه چیز باید محرمانه باشد تا مردم چیزی نفهمند!
انتقاد اصلی به رسانه ملی اینه که چرا پته دولت دروغگویان رو خوب رو آب نمیریزه
80روز وعده و دروغ و فریب و پنهان کاری
بس کنید مسخره بازی رو پاچه خوارهای مزد بگیر
پاسخ ها
20 ابان
| Iran (Islamic Republic of)
رکورد گینس رو در فرافکنی جابجا کردی برادر!!!!!!! دروغ؟؟؟ وعده؟؟؟ فریب؟؟؟ پنهان کاری؟؟؟ مسخره بازی؟؟؟ پاچه خواری؟؟؟ مزد بگیر؟؟؟ بازم بگم؟ بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این ادم منظورش دولت قبلی است اما انگار روش نشده بگه اشتباه کردیم وگرنه دولت تدبیر وامید که تازه سر کار امده شما بهتره سر منشا بدبختی مردم را ببینی البته اگر به خدا وروز جزایی اعتقاد داری در غیر این صورت حرف زدن باامثال تو فایده ا ی ندارد
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
یک آدم عادی طرفدار دولت قبلی هم روش نمیشه نصف این حرفهای خنده دار رو بگه ولی دقیقا معلومه جنابعالی از مواجب بگیران حرفه ای در راستای هوچیگری و البته از نوع خودجوش هستی
حسین
| Iran (Islamic Republic of)
بریز اون جای که می سوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
3
13
اقای هاشمی به درستی گفت که تلوزیون ایران جعبه ی دروغ است!
پاسخ ها
مهری
| Iran (Islamic Republic of)
آقا هاشمی چند روز دیگه میگه من نگفتم...بزارید به حال خودش باشه این مرد
خوشگل پسند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
2
9
گفتگوی ویژه خبری برنامه ای که در بخش های دیگر خبری ازش تبلیغ میشه اما مخاطب نداره! برنامه یخی هست. خودتونو ناراحت نکن تدبیرجان این برنامه تماشاگر نداره.
طاها
|
Finland
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
3
باسلام منهم قبول دارم رسانه ملی خیلی رسانه نیست اگر بود مشروح مذاکرات مسئولین با خارجی ها را نشان میداد تا مردم خوب بفهمند حق باکیه
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
1
0
رسانه ما بهترین رسانه هاست
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
0
صدا و سیما با سیاست نمی خواهیم نمی خواهیم
نظر شما: