واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

پاسخ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به گزارش دروغ خبرگزاری فارس

تدبیر24:  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جوابیه‌ای به یک گزارش خبرگزاری فارس با عنوان وقتي «لابي فسادزاي درون دولت» تمام قد از «لانه زنبور» حراست مي‌كند"، نوشته است: بزرگترین عامل فسادزا در جامعه، دروغ‌گویی، تهمت و اتهامات بی‌پروا است. این در حالی است که بخش اصلی این گزارش به استناد یک نقل قول نادرست از یک نماینده سابق ارائه شده که این نکته خود، بیانگر سطح اعتبار این رسانه در تحلیل مسایل روز جامعه است.
اخیرا خبرگزاری فارس با انتشار یک گزارش، اتهاماتی علیه دولت یازدهم مطرح کرده بود. روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به این گزارش واکنش نشان داده و در جوابیه‌ای نوشته‌ است:
روز شنبه، مورخ 12/04/95، در کمال تاسف، شاهد انتشار یک گزارش توهین‌آمیز و بی‌اساس در صفحه گروه سیاسی خبرگزاری فارس با عنوان "وقتی «لابی فسادزای درون دولت» تمام قد از «لانه زنبور» حراست می‌کند" بودیم.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، در ادامه این جوابیه آمده است: در پاسخ به گزارش موهن خبرگزاری فارس لازم است این نکته بیان شود که بزرگترین عامل فسادزا در جامعه، دروغ‌گویی، تهمت و اتهامات بی‌پروا است. این در حالی است که بخش اصلی این گزارش به استناد یک نقل قول نادرست از یک نماینده سابق ارائه شده که این نکته خود، بیانگر سطح اعتبار این رسانه در تحلیل مسایل روز جامعه است. اما نکته جالب تر اینکه در بخشی از گزارش، به نقل از این نماینده سابق محترم آمده است: «در جلسه شورای حقوق و دستمزد به آقای نوبخت اعتراض شد که تبعیض پرداختی بین دستگاه ها زیاد شده است ...» و در ادامه بر اساس همین نقل قول به تحلیل موضوع پرداخته شده است،

روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزوده است: حال اینکه همین خبرگزاری در تاریخ 24/3/95، سخنان دکتر نوبخت را در این زمینه، که در برنامه گفتکوی ویژه خبری تلویزیون بیان شده است، اینچنین آورده است: « نوبخت گفت: از ابتدای سال گذشته اعلام کردم که از نظر دولت نظام پرداخت، غیر عادلانه است به همین جهت عده ای از بند 10 ماده 68 که مربوط به حقوق "فوق العاده ویژه" است استفاده کردند و برخی هم استفاده نکردند بنابراین مقرر کردیم آن هایی که استفاده نکردند یکم فروردین امسال از این فوق العاده ویژه استفاده کنند تا تبعیض به وجود نیاید.» بنابراین هم سخنان نماینده سابق و هم تحلیل خبرگزاری فارس به استناد این سخنان، از پایه و اساس نادرست است چرا که نگرانی از موضوع تبعیض در پرداخت‌ها قبل از این توسط خود دکتر نوبخت به کرات در برنامه‌های تلویزیونی و جلسات سخنگویی دولت اعلام شده بود و بر همین اساس اقداماتی انجام گرفته است.

در پایان این جوابیه تاکید شده است: تمامی این اتفاقات در شرایطی است که تنها چند روز از پاسخ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به انتشار یک خبر کذب و نادرست این خبرگزاری و نیز گله مندی دلسوزانه از انتشار اخباری که در شرایط حساس کنونی موجب تشویش اذهان عمومی می شود، می گذرد و هنوز پیگیری های حقوقی و قضایی در آن خصوص، در حال انجام است و بدیهی است که در مقام دفاع از کیان دولت جمهوری اسلامی ایران، این موضوع نیز به جد، پیگیری حقوقی و قضایی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: