واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

حمله‌به‌دولت‌با‌کمک‌از‌اصلاح‌طلبان‌جعلی

 تدبیر24: تندروها تلاش دارند به شکلی روابط بین دولت و جریان‌های حامی او از جمله اصلاح‌طلبان را مخدوش کرده تا به شکلی پایگاه‌های عمومی روحانی در انتخابات را تضعیف کنند. بر همین اساس یک روز انتقادات اصلا‌طلبان از برخی سیاست‌های به‌جامانده دولت دهم را به پای اختلاف جدی با روحانی می‌نویسند و روز دیگر از چهره‌های جعلی اصلاح‌طلب سعی بر آن دارند تا چالش جدیدی برای دولت روحانی ایجاد کنند.
سناریوی جدیدی برای دولت روحانی فراهم کرده‌اند. حال که خودشان نمی‌توانند به سبب ضعف مدیریتی و نیز مشکلات عدیده اقتصادی و مالی مورد اعتماد دیگران واقع شوند؛ راحترین راه شاید همین موضوع باشد که دولت معتمد و محبوب دیگری در کشور وجود داشته باشد تا بدین شکل رقابت را برای خودشان محقق کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اگر در دولت دهم پای اسفندیار رحیم مشایی به عنوان سرحلقه انحراف مطرح شد حالا سعی بر آن دارند که دقیقا چنین اتهامی را متوجه دولت روحانی کنند و از حسین فریدون، مشایی دیگری برای مردم بسازند. همچنین اگر پروژه عظیم یارانه با شکست و تبعات سنگین برای کشور را رقم زدند حالا مترصد آن هستند که مساله حذف یارانه‌ها را برای مردم زیان‌بار جلوه دهند. همین‌طور تخلفات مالی و اداری که در نهایت موجبات برخی اتهامات و محکومیت‌های سنگین را برای کابینه دولت دهم فراهم کرد حالا در پوشش اتهاماتی چون فیش‌های حقوقی غیرمتعارف قرار گرفته است به امید آنکه مردم آن اتفاقات و آن پرونده را فراموش کنند.
 
دولت روحانی اگرچه طی سه سال گذشته با مانع‌تراشی‌های متعدد و مختلف تندروها همراه بوده و شواهد گواه آن را می‌دهند که هیچ‌کدام از این کارشکنی‌ها به اندازه سال پایانی عمر دولت دردسرساز نخواهد بود. همچنان که بحث اتاق‌های فکر تخریبی علیه دولت مطرح است و ضمن آن دولت درگیر چندین و چند اتهام بزرگ قرار گرفته است‌، پیش‌بینی می‌شود که دیر یا زود مساله افشاگری‌های بی‌اساس علیه دولت بیشتر و بیشتر شود.
 
کمااینکه علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان و یکی از نزدیکان دولت احمدی‌نژاد اخیرا با برگزاری نشست مطبوعاتی به همت رسانه‌های تندرو و افراطی این مساله را کلید زد و اتهامات عدیده و البته غیرمستندی را به دولت وارد کرده تا به شکل دیگری ساکنان پاستور را تحت فشار قرار دهد. او در این اتهامات بیشتر تاکید بر نقش‌آفرینی نزدیکان روحانی در تخلفات و مفاسد اقتصادی داشت؛ سناریویی که پیشتر در دولت احمدی‌نژاد عینت پیدا کرد و تا آنجا پیش رفت که دست آخر رییس دولت وقت به‌جای برخورد با تخلفات در مقام حمایت از ایشان برآمد و آنان را خط قرمز دولت دهم برشمرد تا هنوز بعد از گذشت 3 سال هیچ خبری از این پرونده‌ها و متخلفان برای مردم بازگو نشود.
 
این در حالی است که روحانی و کابینه او همچنان مصر به آن هستند که تمامی زوایای اتهامات در صورت صحت موضوع رسیدگی و افشا شوند. به‌ویژه در مساله فیش‌های حقوقی که تاکنون برخی متخلفان و مقصران نیز با برخورد جدی دولت مواجه شده‌اند. اما این مساله نیز باعث نشده تا جریان‌سازی‌ها علیه دولت متوقف شود و چون دریایی مطلام جریان‌ها و موج‌های تخریبی یکی پس از دیگری پاستور را نشانه می‌رود و جالب آنکه در این میان جریان‌های رسانه‌ای به سبب محدودیت‌های ایجاد شده، نمی‌توانند در حمایت از دولت روحانی اعلام موضع کنند تا به شکلی کفه ترازو به نفع جریان‌ها تندرو باشد.

جالب‌تر آنکه در این میان تلاش دارند به شکلی روابط بین دولت و جریان‌های حامی او از جمله اصلاح‌طلبان را مخدوش کرده تا به شکلی پایگاه‌های عمومی روحانی در انتخابات را تضعیف کنند. بر همین اساس یک روز انتقادات اصلا‌طلبان از برخی سیاست‌های به‌جامانده دولت دهم را به پای اختلاف جدی با روحانی می‌نویسند و روز دیگر با استفاده از چهره‌های جعلی اصلاح‌طلب سعی بر آن دارند تا چالش جدیدی را برای دولت روحانی ایجاد کنند. همچون مصاحبه اخیر محمد زارع فومنی که مدعی شده است: «اصلاح‌طلبان دنبال عبور از روحانی هستند و آقای روحانی گفتند رئیس‌جمهور با کسی عهد اخوت نبسته است، اگر چنین است اول با فسادهای برادر خود که رئیس سازمان بازرسی نیز به طور علنی آن را اعلام کرد، برخورد جدی کند.»

البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای فراکسیون امید‌، این وعده را داده‌اند که با تنظیم و اصلاح برخی قوانین و مقررات و نیز اعلام حمایت از دولت می‌توان تا حدودی جلوی این مانع‌تراشی را مسدود کرد. محمدجواد فتحی یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که «فراکسیون امید به محض تشکیل هیات رییسه دائم وارد دستورات و اولویت‌های خود خواهد شد که حمایت از دولت در جهت حفظ منافع ملی به ویژه در عرصه مهم اقتصادی‌، معیشتی و حقوق شهروندی بخش اصلی آن را مشمول می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: