واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
یلدا فرهیخته کارشناس جامعه شناسی دانشگاه تهران

مرگ بر آمریکا ادب ماست

یک کلمه شد مرگ بر ستم و مرگ بر بزرگترین ستمگران،آمریکا،این ادب ماست که می گوییم مرگ بر آمریکا و ادب ما چیزی به جز ریشه و علت وجود ما ندارد . . .

تدبیر24 : به درخت سیب نگاه کنید یک میوه دارد. عمده مردم از این تشکیلات که ما آن را درخت سیب می خوانیم به میوه آن توجه دارند و بقیه اجزای درخت را مورد بررسی قرار نمی دهند زیرا هر آن چه نصیب آنها شده و باید می شد همین سیب است که سرانجام در دستان آنهاست.سبب و عامل به وجود آمدن سیب ساقه،نورخورشید،برگ و شاخه است اما اصلی ترین عامل این پدیده و مهمترین که دقیقا پنهانی ترین عضو هم می باشد ریشه است ریشه درخت از دیدگان همه ی افراد تناول کننده ی سیب غایب است.این سیب چنان چه در اثر باد و باران و طوفان هر میزان هم آسیب ببیند و هزار لک بردارد نه تنها ماهیت آن از سیب بودن خارج نیست و همان سیب است بلکه مغز آن نیز شیرین تر می شود زیرا تلاش و سختی همیشه ماحصل خوبی داشته است.

موضوع دیگر که گفتنش را الزامی بر بحث خود می دانم اخلاق است. چوب محکمی که هر روز بر سر و دست ما از جانب و دهان دوست و دشمن می خورد این است که ایران و ایرانیان و کشورهایی به این سبک از فقدان اخلاق رنج می برند و بی اخلاق هستند.دردی که سینه مرا می فشارد نگاه به رفتارهایی که حاصل از فقر و عدم آموزش است نیست درد من تکرار طوطی وار این واژه ی دروغین بر هموطنانم است این که ما بی اخلاقیم.اخلاق را دوباره برای تمام نابخردانی که فرهنگ ایرانی را بی اخلاق می دانند توضیح می دهم .  اخلاق را به ما قبل فلسفه نخواهم برد.خانواده ای را در نظر بگیرید که پدر و مادر و فرزندان بسیار خوب با هم رفتار کرده و در نمود اخلاق در رفتار بی همتا هستند اما این خانواده پدری دارد که برای تامین هزینه خانواده دست به دزدی می زند و در این راه از قتل هم عاری ندارد اعضای این خانواده تک تک شان از این موضوع باخبر هستند ولی هیچ کدام به روی دیگری هم نمی آورد که پدر دزد و قاتل نیز می باشد و آنها تا پایان زندگی خویش به همین منوال زندگی کرده و اخلاقیات فردی را نیز به حد اعلا رسانده تا بدان جا که از حوله دیگری در منزل استفاده نکرده و برای خوردن سوپ و برنج تفاوت قائل شده و قاشق عوض می کنند.من قضاوت را به شما وا می گذارم ما بی اخلاقیم که حق هیچ مملکتی را به تاراج نمی بریم ولی نان را در خون می زنیم ما بی اخلاقیم که به همه ی انسان های جهان به یک چشم نگاه می کنیم و همه را برادر می دانیم.ما بی اخلاقیم که نانمان را به حیوانات نیز ارزانی می کنیم.ما را رنج فقر اگر فشرده کند باز هم من در مقابل هر خارجی سر بر فراز می برم و می گویم ایرانی هستم با اخلاق ترین کشور که نه تنها پدرش انسانی را برای نان نمی کشد و غارت نمی کند بلکه با ظلم و ستم و قتل عام نیز مبارزه می کند و نمی گذارد انسان ها بزرگترین بی اخلاقی یعنی ظلم را رفتار کنند.
و اما حرف اصلی که بدون مقدمه از شرح آن سخت ناتوان بودم.انقلاب ایران همان سیب که هزاران طمع به رخسار سرخ آفتاب خورده اش می شود،چه از درون چه از برون.این نهال،نتیجه ی دسترنج هزاران گواه بر یک حقیقت،یک ریشه،اصلی که سبب برخواستن و گفتن یک کلمه شد مرگ بر ستم و مرگ بر بزرگترین ستمگران،آمریکا،این ادب ماست که می گوییم مرگ بر آمریکا و ادب ما چیزی به جز ریشه و علت وجود ما ندارد و امروز عده ای سخت در توهم و اشتباهند که بخواهند ما را از ریشه خود دور کنند.کسانی که قضیه هولوکاست را موضوع تاریخی می دانند و بر دروغ بودن آن صحه نمی گذارند دو ریشه را در دست دارند دستی هولوکاست ریشه و علت وجود اسرائیل را گرفته و آن را رد نکرده و در برابر جور سر خم می کنند و در همین حین با همین حرکت در دستی دیگر گلوگاه وجودی ما جنگ با ظلم را مسکوت می گذارند.سیبی که در دستان ایرانی ها می چرخد یک ریشه دارد و این ریشه اگر بخشکد تمام نظام و ساختار و ارکان فرو خواهند پاشید.و ما هم می دانیم اسرائیل یک ریشه دروغین به جز هولوکاست ندارد که اگر آن تایید یا عدم رد شود حیاتش معنی پیدا می کند و حیات او یعنی ممات ما.ولی زهی خیال باطل آداب ادب را به تمام مردم جهان یاد خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
2
1
خانم محترم ، یک نگاه عمقی به معنای نام و نام خانوادگی خود ( یلدا فرهیخته ) بیندازید . کجای این افکار ی که قلمی فرموده اید ، با فرهیختگی می خواند ؟
آیا کورش کبیر هم چنین افکاری داشت و آرزوی مرگ برای دهها میلیون انسان را ، ادب می دانست ؟
اینها که نوشته اید ، چیزی جز بازی با واژه ها نیست . انسانها می آیند و می روند . با گفتن آرزوی جاودانگی برای کسی و مرگ برای کسی دیگر ، ذره ای از عالم هستی همراهی نخواهد کرد . به زندگی بیندیشید . همانکه پروردگار به موجودات داد و ما در تلاش برای گرفتنش هستیم .
یلدا خانم ، چرا دوست دارید یلدای دیگران نباشد .
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
1
0
اتفاقا درخواست بد و نفرین برای دیگران نشان از بی فرهنگی و بی ادبی شماست.فرق نمیکند طرف کی باشد.
ادبدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
1
0
تو به کلاه خودت بچسب. اعراب را به خودشان وابگذار. وقتی خودشان در آغوش اسرائیل قرار دارند تو چرا خودت را به قول معروف ... میدی.
کریم
|
Turkiye
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
1
0
اگر مرگ بر ... گفتن ادب ماست پس وای بر بی ادبی ما
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
1
مطلب رو دوباره بخونید بی سواد ها
علی رستگار
|
Germany
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به منبر میروند آن کار دیگر میکنند/مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند....رو طرز تفکر و ادبیاتتون تجدید نظر کنید انسان محترم
نظر شما: